Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

ROZHODNUTÍ ČTÚ: KOPIE PODACÍ STVRZENKY STAČILA

Odesílatelka podala k poštovní přepravě doporučenou zásilku. Při podání zásilky se prokázala Zákaznickou kartou. Zásilka se následně ztratila, což odesílatelka reklamovala. Její reklamace však byla Českou poštou vyhodnocena jako nedůvodná s  tím, že předložila pouze kopii podací stvrzenky, nikoli originál. S  takovou odpovědí se však odesílatelka nespokojila a  obrátila se na ČTÚ s  námitkou proti vyřízení reklamace. I  v  rámci správního řízení o  námitce trvala Česká pošta na předložení originálu podací stvrzenky a svůj požadavek podepřela zněním poštovních podmínek. ČTÚ však po důkladném posouzení dospěl k závěru, že v situaci, kdy odesílatelka předložila kopii podací stvrzenky a zároveň bylo možno dohledat informace o  veškerých zásilkách podaných odesílatelkou prostřednictvím její Zákaznické karty, je dle názoru ČTÚ požadavek na předložení originálu podací stvrzenky nepřiměřený. ČTÚ přiznal odesílatelce náhradu škody v požadované výši, vrácení ceny za službu i náhradu účelně vynaložených nákladů. Obecně platí, že je na reklamujícím, aby prokázal, že si danou službu u provozovatele sjednal. Originál podací stvrzenky přitom nemusí být nutně jediným možným způsobem. V každém řízení o námitce proti vyřízení reklamace ČTÚ záležitost individuálně posoudí.

Zdroj: ČTÚ