ROZHODNUTÍ ČTÚ: KOPIE PODACÍ STVRZENKY STAČILA
Odesílatelka podala k poštovní přepravě doporučenou zásilku. Při podání zásilky se prokázala Zákaznickou kartou. Zásilka se následně ztratila, což odesílatelka reklamovala. Její reklamace však byla Českou poštou vyhodnocena jako nedůvodná s tím, že předložila pouze kopii podací stvrzenky, nikoli originál. S takovou odpovědí se však odesílatelka nespokojila a obrátila se na ČTÚ s námitkou proti vyřízení reklamace. I v rámci správního řízení o námitce trvala Česká pošta na předložení originálu podací stvrzenky a svůj požadavek podepřela zněním poštovních podmínek. ČTÚ však po důkladném posouzení dospěl k závěru, že v situaci, kdy odesílatelka předložila kopii podací stvrzenky a zároveň bylo možno dohledat informace o veškerých zásilkách podaných odesílatelkou prostřednictvím její Zákaznické karty, je dle názoru ČTÚ požadavek na předložení originálu podací stvrzenky nepřiměřený. ČTÚ přiznal odesílatelce náhradu škody v požadované výši, vrácení ceny za službu i náhradu účelně vynaložených nákladů. Obecně platí, že je na reklamujícím, aby prokázal, že si danou službu u provozovatele sjednal. Originál podací stvrzenky přitom nemusí být nutně jediným možným způsobem. V každém řízení o námitce proti vyřízení reklamace ČTÚ záležitost individuálně posoudí.
Zdroj: ČTÚ