Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

ČOI: NÁKUP ZLATA SE MŮŽE PRODRAŽIT

Nákup šperku z drahého kovu není laciná záležitost. V některých případech se jedná i o zboží, za které může spotřebitel zaplatit i velmi vysoké částky. O to více je pak překvapen, pokud své zboží nedostane v deklarované  kvalitě, chce ho reklamovat a obchodník odmítá reklamaci přijmout nebo vyřídit.

Na základě podnětu spotřebitelky provedla ČOI Ústeckého a Libereckého kraje kontrolu ve zlatnictví ve Frýdlantu. Spotřebitelka uváděla, že reklamovala zlatý prsten. Požadovala opravu a vložení vypadlého kamínku. Po uplynutí půl roku nemá ani prsten, ani peníze. Po první opravě, která trvala devět měsíců, jí kamínek z prstenu po jednom dni užívání znovu vypadl.

Inspektoři ČOI se zaměřili na prověření reklamace spotřebitele. Konkrétně se jednalo o to, zda prodejce porušil jednotlivé paragrafy týkající se reklamačních povinností, které mu ukládá zákon o ochraně spotřebitele.

V době kontroly pak bylo zjištěno, že prodejce nevydal žádné písemné potvrzení o uplatnění reklamace se zákonem stanovenými náležitostmi, včetně toho, že reklamace nebyla vyřízena v zákonem stanovené lhůtě do 30 dnů. Dále bylo zjištěno, že obchodník neseznámil spotřebitele s cenami nabízených služeb – opravy zlatých a stříbrných šperků. Prodejce rovněž ve svém reklamačním řádu chybně informuje o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z  reklamace. Zjištění ČOI bylo vyhodnoceno jako porušení ustanovení zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

Za porušení tohoto zákona bude podán návrh na zahájení správního řízení ve věci vydání rozhodnutí o uložení pokuty v pravomoci ředitele inspektorátu ČOI.

Zdroj: ČOI

prsten-220