KYBERNETICKÝ ÚTOK PŘIPRAVIL 20 000 KLIENTŮ TESCO BANK O PENÍZE
Zákazníci britské finanční společnosti Tesco Bank se stali terčem útoku kybernetických podvodníků, kterým se podařilo přesunout peníze ze zhruba 20 000 účtů. Informovala o tom dnes firma, která je bankovní divizí největšího britského maloobchodního řetězce Tesco. Slíbila, že vzniklé finanční ztráty zákazníkům nahradí.
Tesco Bank spravuje zhruba 136 000 běžných účtů
Firma v reakci na útok zastavila veškeré internetové transakce, zákazníci nicméně mohou dál používat platební karty k nákupům i k výběru v hotovosti.
„Veškeré finanční ztráty plynoucí z těchto podvodných aktivit převezme banka,“ uvedl generální ředitel společnosti Benny Higgins. „Zákazníkům nehrozí žádné finanční riziko,“ dodal.
Zloději kradli o tomto víkendu
Podle Higginse firma během víkendu zaznamenala podezřelé aktivity u zhruba 40 000 účtů, peníze se útočníkům podařilo převést ze zhruba poloviny z nich. „Domníváme se, že částky, které zmizely, jsou relativně nízké, stále na tom ale pracujeme,“ uvedl Higgins.
Celkové náklady na odškodnění zákazníků budou podle Higginse představovat částku „velkou“, ale ne „obrovskou“. V případě omezených finanční dopadů hrozí společnosti Tesco Bank výrazné poškození pověsti.
Zdroj: denik.cz – ČTK
