Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

ČOI: REKLAMACE ZÁJEZDU

Reklamaci zakoupeného zájezdu může spotřebitel podat jak u cestovní kanceláře, tak u cestovní agentury, obojí je možné. Na takový podnět spotřebitelky reagovala Česká obchodní inspekce Libereckého kraje. Za porušení zákona o ochraně spotřebitele byla uložena cestovní kanceláři pokuta. Na základě podnětu spotřebitelky proběhla na začátku měsíce října kontrola cestovní kanceláře v Liberci. Spotřebitelka ve svém podnětu uváděla, že u CK chtěla reklamovat zájezd, který byl i touto CK pořádaný. Spotřebitelka si však zájezd vybrala a zakoupila u cestovní agentury. CK ji odmítla s tím, že má zájezd reklamovat tam, kde si ho zakoupila. Na dotaz, do jaké doby musí být reklamace uplatněna, jí byla CK poskytnuta informace, že může přijít kdykoliv. Reklamace s ní nebyla sepsána a žádné písemné potvrzení o uplatnění neobdržela.

Inspektoři ČOI provedli kontrolu na základně zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. CK potvrdila pravdivost podnětu spotřebitelky, kdy jí skutečně byly podány špatné informace, neboť zájezd může reklamovat buď u CA, nebo přímo u CK, která ho pořádá, a to ve lhůtě do 1 měsíce od návratu ze zájezdu.

Zjištění ČOI bylo vyhodnoceno jako porušení zákona o ochraně spotřebitele, konkrétně pak v paragrafech, které ukládají prodávajícímu povinnost řádně informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace a přijmout reklamaci a vystavit písemné potvrzení o jejím uplatnění.

Za porušení zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele byla společnosti uložena pokuta příkazem na místě.

Zdroj: ČOI

220cestovk2015