ČEŠI SI OBLÍBILI NAKUPOVAT OBLEČENÍ PO INTERNETU A ZÁJEM ROSTE
Češi se podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) už naučili nakupovat oblečení po internetu a jejich zájem stále roste. Vliv na to mají příznivé ceny, široký výběr i snadné vyhledávání v e-shopech. Podle APEK letos navíc zesílil trend klasického prodeje oblečení přes internet vzhledem k tomu, že se mu začínají věnovat kromě on-line nákupních klubů se značkovou módou i další e-shopy.
„Nákupní kluby fungovaly v Česku už několik let a rozrůstaly se, protože si nacházely nové zákazníky. Teď ale už móda přichází do klasického internetového prodeje,“ řekl ředitel APEK. Podle posledního panelového výzkumu asociace si oblečení či obuv v posledních dvanácti měsících na internetu zakoupilo 45 procent zákazníků z aktuální internetové populace, ještě v roce 2010 jich bylo 36 procent.
Nejpopulárnější u značkových prodejů zůstává podle oslovených obchodníků prodej bot, kabelek a doplňků; u dalších e-shopů jsou to trička, mikiny a netradiční velikosti spodního prádla.
Povánoční slevy začaly v internetovém prodeji už před Vánocemi, přičemž některé servery slibují právě u značkové módy až devadesátiprocentní zlevnění. Podle ředitele se tím snaží předběhnout kamenné obchody. V celkových předvánočních prodejích po internetu lidé utratili podle prvních odhadů zhruba 17,2 miliardy korun, připomněl.
Zdroj: ČTK
