Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Banky v těchto dnech rozesílají svým klientům souhrnné výpisy všech poplatků a úroků za rok 2021. Musí tak činit již několikátým rokem, přesto však řada spotřebitelů o takovéto povinnosti bank ani neví. Nejedná se o dobrovolnou aktivitu banky, zasílání takového výpisu do konce února následujícího roku bankám ukládá evropská směrnice o platebních službách PAD (Payment Account Directive), potažmo Zákon o platebním styku.

Ve výpisu byste měli najít nejen zaplacené poplatky spojené s využíváním běžného či spořícího účtu, ale také celkovou informaci o získaných a zaplacených úrocích (např. pokud jste čerpali kontokorent).

Pokud se svou bankou komunikujete elektronicky, je Vám také tento výpis elektronicky zasílán.

S klasickým poplatkem za vedení účtu se již klienti bank setkají málokde. Většina bank již nabízí vedení účtu a základní transakce zcela zdarma, někde je to podmíněno navíc určitou měsíční aktivitou na účtu. Bohužel je smutnou pravdou, že jen málo spotřebitelů má skutečný přehled o tom, kolik své bance ročně zaplatí na různých poplatcích za další služby. Takovými poplatky mohou být např. poplatky za výběry z bankomatu, okamžité platby atd..

Poplatky se zpravidla účtují měsíčně, a tak se mohou zdát být nízké, což nenutí spotřebitele hledat výhodnější nabídku. Pokud však vidíme, kolik na takových poplatcích zaplatíme celkem za rok, už bychom zpravidla i věděli, jak tyto finance využít účelněji. Stejně tak v době vysoké inflace je každé procento úroků na spořícím účtu znát, i tak nám inflace z uložených peněz ukrojí nemalý díl.

Pokud po obdržení výpisu poplatků zjistíte, že v tomto ohledu nejste se svou bankou spokojeni, pak se poohlédněte po jiné nabídce.

Provozovatelé srovnávacích stránek platebních účtů mají povinnost svou činnost nahlásit České obchodní inspekci a České národní bance. Podle údajů na webu orgánů dozoru toto povinnost splnil pouze tyto srovnávací stránky: www.usetreno.czwww.finparada.czwww.bankovnipoplatky.com

Zdroje:

Zákon č. 370/2017 Sb., o platebním styku

www.coi.cz/pro-spotrebitele/prehled-provozovatelu-srovnavacich-stranek-platebnich-uctu/

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého, Ústeckého kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Sídlo :

Přemyslovců 50, 709 00 OSTRAVA
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Bezplatné poradenské služby:

Ostrava: tel. Po: 11 – 16 hod., út: 11 – 16 hod., čt: 9 – 12 hod., tel. 596 111 252, 606 382 280

Bohumín: Každý Čt: 13 – 16 hodin, tel. 723 692 166
Český Těšín: St: 11 – 15 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 602 722 584
Frenštát p. R.: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 602 722 584
Bruntál: St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 605 801 362
Nový Jičín: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 607 398 511
Opava: St: 11 – 15 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 605 801 362
Frýdek–Místek: St: 11 – 15 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 607 398 511

Olomouc: Pá: 8.30 – 11.30 hodin – každý první a třetí pátek v měsíci, tel. 605 801 362
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 607 398 511
Zábřeh: Čt: 12.30 – 15.30 hodin – každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 605 801 362
Přerov: Út: 12 – 16 hodin – každé 2. a 4. úterý v měsíci, tel. 602 722 584

Kroměříž: St: 11 – 15 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 607 398 511
Uherské Hradiště: St.11 – 15 hodin každou třetí středu v měsíci, tel. 602 722 584
Rožnov p.R.: Čt.12 – 16 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 607 398 511
Valašské Meziříčí: Po: 12.–16 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel. 607 398 511

Pardubice: Čt.: 12 – 16 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel. 608 722 582

Brno: Po: 10 – 14 hodin – každé první a třetí pondělí v měsíci, tel. 608 722 582
Břeclav: Čt: 10 – 14.30 hodin – každý první čtvrtek v měsíci, tel. 608 722 582

Liberec: St: 12 – 16 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 607 922 405

Děčín: Út: 12 – 16 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607 922 405