Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

ROHLÍK, KOŠÍK, TESCO. SENIOŘI OBJEVILI KOUZLO E-SHOPŮ S JÍDLEM

Počet lidí v důchodovém věku, kteří si přes aplikaci nebo webové stránky objednávají potraviny přímo domů, roste. Je to pro ně pohodlnější než objíždět jednotlivé supermarkety.

„Čeští senioři už nemají potíže s moderní technikou. Mnozí z nich mají na našich stránkách svůj účet a dokážou si u nás v pohodě objednat své oblíbené produkty,“ potvrdil Právu zakladatel služby Rohlik.cz Tomáš Čupr.

Počet nakupujících seniorů se podle něj za poslední rok zdvojnásobil. Zatímco loni touto dobou nakupovalo na jeho portále v průměru přes 700 lidí starších 65 let, letos to už bylo skoro 1800 seniorů. Přitom začátkem roku 2017 si pravidelně objednávalo potraviny přes internet jen zhruba 350 důchodců.

Nejčastěji k tomu využívají internet nebo si objednají nákup pomocí asistentky po telefonu. „Většinou se jedná o důchodce, kteří se nechtějí tahat s taškami z obchodů,“ uvedl Čupr.

Zvýšený zájem o rozvoz potravin registruje i Tesco. „Mohu potvrdit, že zájem seniorů o tuto službu roste. Často se jedná o lidi, kteří mají nějaké omezení, třeba pohybové, a nemohou přijít do obchodu nebo nemají v domě výtah a podobně. V řadě případů pak objednávku dělá za ně někdo jiný z rodiny – jejich dítě nebo vnoučata,“ řekl Právu mluvčí Tesco Stores ČR Václav Koukolíček.

Největší zájem přes léto

Podobně odpověděl i mediální zástupce Košík.cz František Brož. „Senioři nakupují stále častěji, segment zákazníků nad 65 let roste rychle, meziročně o více než polovinu. Již teď je jasné, že se bude brzy jednat o velmi silnou zákaznickou skupinu, i proto pro ně v budoucnu připravujeme samostatné aktivity,“ řekl Právu Brož.

Největší zájem o nákupy je podle něho přes letní sezónu, kdy firma doručuje na chaty a zahrádky v okolí velkých měst, a dále pak s přicházející zimou, zhoršeným počasím, chřipkovými epidemiemi a s pří pravou na Vánoce. „Především ve velkých městech se u seniorů e-shopy s potravinami staly vítanou variantou. Důvodem je servis, který zákazník v ceně nákupu dostane, tedy doručení těžkých věcí až domů,“ dodal.

Podle manažerky zákaznické péče Pavly Veselé z firmy Rohlik.cz si někteří starší lidé s asistentkami rádi pohovoří i déle. „Občas s nimi rozebírají například recepty na jídlo, nebo co plánují zrovna v ten den uvařit,“ popsala Veselá.

Jídlo na chatu

Obvykle si senioři objednávají během dopoledních hodin. Většinou se jedná o základní potraviny, a to především větší množství balených vod. Dále je zájem o dia produkty, mléčné potraviny či pečivo.

Během letních měsíců kurýři jezdili často také do chatových oblastí, registrovaní důchodci a držitelé ZTP mají totiž dopravu zdarma. Cena průměrného nákupu seniorů vychází kolem 550 korun.

V nákupech na e-shopu Košík.cz převládají především velkoobjemové a těžké položky, jako jsou balíky vod, mléka, balení mouky, sladkosti nebo krmivo pro zvířata. „Oblibě se také těší zahradní artikl,“ uzavřel Brož.

Zdroj: novinky.cz – Právo