Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Uplynulé čtvrtletí bylo ze všech dosavadních jednoznačně nejintenzivnější. Během posledních tří měsíců jsme zorganizovali celkem 34 besed a workshopů, které byly určeny seniorům, členům SONS i dalším zájemcům z řad spotřebitelů. Odezva byla tentokrát opravdu mimořádná a potvrdila, že o praktické informace z oblasti spotřebitelských práv a bezpečnosti je stále větší zájem.

Velkou část programu jsme věnovali tématům, která se dlouhodobě osvědčují — bezpečnému pohybu v online prostředí, rozpoznávání podvodných praktik, obraně proti nekalým obchodním taktikám či správnému postupu při reklamacích. Účastníci se aktivně zapojovali do diskusí, sdíleli své zkušenosti a přinášeli reálné příklady problémů, které v každodenním životě řeší.

Toto čtvrtletí však přineslo také zásadní novinku, na kterou jsme obzvlášť hrdí. Dokončili jsme práce na novém projektu smartspotrebitel.cz a oficiálně jej spustili. Web je určen především pedagogům 2. stupně základních škol a středních škol a vznikl jako reakce na rostoucí potřebu posilovat finanční gramotnost a digitální bezpečnost mladé generace. Učitelé na něm najdou přehledné materiály, metodické listy i praktické pomůcky, díky nimž mohou žákům srozumitelně přiblížit témata, jako je bezpečné online nakupování, odpovědné finanční rozhodování, ochrana osobních údajů či prevence kyberpodvodů.

Jsme velmi rádi, že se nám podařilo propojit dosavadní zkušenosti z terénu s moderními vzdělávacími nástroji a nabídnout pedagogům i studentům ucelený zdroj informací.

Děkujeme všem účastníkům našich besed za jejich aktivitu, dotazy i zpětnou vazbu — právě díky ní můžeme naše programy neustále zlepšovat. A už nyní připravujeme témata a termíny pro další období. Sledujte náš web a newsletter, ať vám nic neunikne!

Redakce SOS MaS