Děti jsou považovány za zranitelné spotřebitele zejména z důvodu jejich omezených kognitivních dovedností k rozlišení komerčních a nekomerčních informací. Děti čím dál více využívají online hry nejen za účelem pouhé hry, ale též například ke vzdělávacím účelům. Rok 2022 byl vyhlášen Evropským rokem mládeže z důvodu zdůraznění významu evropské mládeže při vytváření lepší budoucnosti. Z tohoto důvodu se Evropská komise a orgány CPC (orgány sdružené v rámci sítě EU ke spolupráci v oblasti ochrany spotřebitelů) v roce 2022 intenzivněji věnují ochraně dětí v online prostředí. Cílem je podpořit dozorové orgány k zajištění bezpečného a transparentního online prostředí pro děti.
Evropská komise spustila internetový portál s názvem Lepší internet pro děti (Better Internet for Kids), na kterém lze dohledat informace k této problematice včetně center pro bezpečnější internet v jednotlivých členských zemí. Zde je odkaz na tento internetový portál: https://www.betterinternetforkids.eu/.
Rovněž organizace ICPEN (International Consumer Protection and Enforcement Network) sdružující orgány ochrany spotřebitele z více než 65 zemí vydala zprávu k principům dobré praxe v oblasti marketingových praktik ve vztahu k dětem v online prostředí. Tato zpráva organizace ICPEN je dostupná na tomto odkazu:
Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. Dostupné on-line: https://www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/eu-a-spotrebitel/ochrana-deti-v-eu-v-online-prostredi—266497/