Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

VÝMOL: JAK POSTUPOVAT PŘI NEHODĚ

  • Bezpečnost především: Nejdřív nejlépe zajistěte místo nehody výstražným trojúhelníkem a vezměte si výstražnou vestu.
  • Zjistěte, zda je na silnici značka Nerovnost na silnici, Práce na silnici nebo další. V případě, že místo bude označeno dopravní značkou, pravděpodobně vám pojišťovna ani správce komunikace nic nevyplatí. Pokud úsek označený nebude, volejte policii.
  • Zdokumentujte místo nehody. Vyfoťte výmol a poškození na vozidle z co nejvíce stran. Pořízená dokumentace vám poslouží při prokazování škody.
  • Vyplňte formulář o nehodě. Každý účastník nehody je povinný sepsat záznam o dopravní nehodě, který se následně předává pojistiteli. Záznam musí obsahovat identifikační údaje místa a času nehody, účastníky, příčinu a průběh.
  • Kontaktujte pojišťovnu a řiďte se jejími radami. Pokud máte vozidlo havarijně pojištěno, zkontaktujte nejdříve pojišťovnu, kde vám sdělí přesné informace, jak postupovat.
  • Při vyšetřování pomůže i to, když vaše auto odtáhne odtahová služba rovnou do servisu, kde poškozené části vozidla nafotí, spraví a vystaví fakturu.
  • Zjistěte vlastníka komunikace. Dálnice a rychlostní silnice spadají pod Ředitelství silnic a dálnic, ostatní komunikace jsou v majetku kraje či obce.
  • Předložte správci komunikace své důkazy. Pro uplatnění škody zašlete vlastníkovi komunikace písemnou žádost. Žádost by měla obsahovat: údaje o místu nehody, způsobené škodě, technické údaje vozidla (VTP), vaše osobní údaje (ŘP), fotodokumentaci a doklad za opravu.
  • V případě, že vlastník komunikace chybu a vámi hlášenou škodu neuzná, vymáhejte náhradu soudní cestou. Počítejte však s finančními náklady na soudní výdaje, které v případě neúspěchu budete muset uhradit.

Zdroj: vymoly.cz