Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.
  1. Úvodní stránka
  2. Pro spotřebitele
  3. Aktuality
  4. Spotřebitelská problematika

Spotřebitelská problematika

Češi kupují z druhé ruky….

ČEŠI KUPUJÍ Z DRUHÉ RUKY HLAVNĚ OBLEČENÍ PRO DĚTI A KNIHY Na internetu Češi nejčastěji kupují „z druhé ruky" dětské oblečení, knihy a filmy. Právě v těchto segmentech se tak snaží nejvíc ušetřit. Naopak za vybavení pro dům a zahradu, šperky, hodinky nebo kosmetiku si...

Jak postupovat při….

VÝMOL: JAK POSTUPOVAT PŘI NEHODĚ Bezpečnost především: Nejdřív nejlépe zajistěte místo nehody výstražným trojúhelníkem a vezměte si výstražnou vestu. Zjistěte, zda je na silnici značka Nerovnost na silnici, Práce na silnici nebo další. V případě, že místo bude...

ČOI: kontroly solárních studií….

ČOI: KONTROLY SOLÁRNÍCH STUDIÍ JSOU NUTNÉ – RIZIKA JSOU VYSOKÁ! V roce 2012 bylo Českou obchodní inspekcí zkontrolováno 70 solárních studií a nadlimitní hodnoty záření byly zjištěny u 13 provozovaných solárií. „Přestože je skutečný stav solárních zařízení podstatně...

ČOI: neznačených lihovin….

ČOI: NEZNAČENÝCH LIHOVIN NA TRHU ZJIŠTĚNO NÉNĚ Nebezpečí skryté v neznačeném alkoholu spotřebitelům stále hrozí, proto se Česká obchodní inspekce mimo rámec svých plánovaných aktivit podílela na mimořádné součinnostní kontrolní akce proti nelegálním výrobcům,...

Finanční arbitr je….

FINANČNÍ ARBITR JE VŽDY NA VAŠÍ STRANĚ Tvrzení, že někdo „stojí na vaší straně", je v posledních letech časté, ba přímo módní. Zda je to tak i fakticky, to je už jiná věc. Pokud však jde o finančního arbitra České republiky, lze zmíněnou charakteristiku použít...

Lídé dluží….

LIDÉ DLUŽÍ MOBILNÍM OPERÁTORŮM ČTYŘI MILIARDY KORUN Uživatelé telekomunikačních služeb dluží operátorům zhruba čtyři miliardy korun. Na Českém telekomunikačním úřadě v současnosti leží 380.000 sporů o zaplacení faktur za telekomunikační služby, které kvůli přechodu...

ČOI: pozor na mobily….

ČOI: POZOR NA MOBILY S PŘEINSTALOVANÝM SOFTWARE Téměř každodenně zjišťují inspektoři České obchodní inspekce při své kontrolní činnosti, s jakými problémy se mohou potýkat spotřebitelé, pokud nejsou pravdivě informováni o vlastnostech výrobků. Jedním z výrobků, jehož...

ČOI: jakákoliv diskriminace….

ČOI: JAKÁKOLIV DISKRIMINACE SPOTŘEBITELE JE NEZÁKONNÁ Zákon o ochraně spotřebitele zakazuje v rámci povinností stanovených prodávajícím a poskytovatelům služeb jakýmkoliv způsobem spotřebitele při prodeji výrobků nebo poskytování služeb diskriminovat. Na odhalování...

ČOI: nekalé obchodní praktiky….

ČOI: NEKALÉ OBCHODNÍ PRAKTIKY NA PŘEDVÁDĚCÍCH AKCÍCH VEDOU „Nekalých obchodních praktik na předváděcích akcích, včetně agresivních, přibylo,“ konstatoval ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský poté, kdy se seznámil s výsledky kontrol ČOI za 1. čtvrtletí. Odsoudil...

ČTÚ: smlouvy operátorů….

ČTÚ: SMLOUVY MOBILNÍCH OPERÁTORŮ JSOU KOMPLIKOVANÉ A NEPŘEHLEDNÉ. ČTÚ POŽADUJE NÁPRAVU Nepřehlednost, složitost, nesrozumitelnost. To jsou základní výtky Českého telekomunikačního úřadu ke smlouvám a smluvním podmínkám tuzemských mobilních operátorů. Vyplývají...