Spotřebitelská problematika

Někteří obchodníci stále blokují nákupy evropských spotřebitelů
NĚKTEŘÍ OBCHODNÍCI STÁLE BLOKUJÍ NÁKUPY EVROPSKÝCH SPOTŘEBITELŮ Česká obchodní inspekce kontrolovala dodržování povinností, které obchodníkům vyplývají z nařízení Evropského parlamentu a Rady, které řeší neoprávněné zeměpisné blokování a další formy diskriminace...

Internetových podvodníků je čím dál více. Buďte obezřetní!
ŽENA NALETĚLA PODVODNÍKOVI. CHTĚLA PAPOUŠKA, NEMÁ JEHO ANI PENÍZE Internetových podvodníků je čím dál více. Buďte obezřetní! Čím dál častěji se policisté setkávají s případy podvodného prodeje přes internetové obchody, bazary či sociální sítě. V poslední době...

Evropská komise aktualizovala vodítka pro čtyři spotřebitelské směrnice
EVROPSKÁ KOMISE AKTUALIZOVALA VODÍTKA PRO ČTYŘI SPOTŘEBITELSKÉ SMĚRNICE Evropská komise zveřejnila dne 17. prosince 2021 aktualizovaná vodítka pro čtyři spotřebitelské směrnice. Evropská komise vydala aktualizovaná vodítka k aplikaci těchto čtyř evropských směrnic na...

Spekulace na pokles cen energií se nevyplatí, z režimu DPI je třeba odejít co nejdříve
SPEKILACE NA POKLES CEN ENERGIÍ SE NEVYPLATÍ spekulace na pokles cen energií se nevyplatí, z režimu DPI je třeba odejít co nejdříve Přestože naprostá většina spotřebitelů (více než 90 %), kteří po pádu skupiny Bohemia Energy a následně několika menších dodavatelů...

Televizní a rozhlasové poplatky: obraťte se přímo na ČT a ČRo
TELEVIZNÍ A ROZHLASOVÉ POPLATKY: OBRAŤTE SE PŘÍMO NA ČT A ČRO ČTÚ v rámci své úřední činnosti zaznamenal některé stížnosti či dotazy, kterými se podatelé informují ohledně své povinnosti hradit poplatek z přijímače (konkrétně se jedná o rozhlasový a televizní...

Sdělení Ministerstva financí k žádostem o náhradu škody za vstupenky na kulturní akce
SDĚLENÍ MINISTERSTVA FINANCÍ K ŽÁDOSTEM O NÁHRADU ŠKODY ZA VSTUPENKY NA KULTURNÍ AKCE Ministerstvo financí je připraveno nadále přijímat žádosti o náhradu škod za zrušené kulturní akce v návaznosti na mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 20. 11. 2021....

Další dodavatel ukončil dodávky plynu
UKONČENÍ PROVOZU Vážení klienti, tímto Vám oznamujeme , že společnost Energie pro Tebe a.s. ukončuje možnosti dodávat zemní plyn k datu 24.12.. 2021. Od této chvíle dodávky pro Vaše odběrné místo zajišťuje dodavatel poslední instance, to znamená dominantní dodavatel...

Při nákupech na internetu zůstaňte obezřetní
PŘI NÁKUPECH NA INTERNETU ZŮSTAŇTE OBEZŘETNÍ Blížící se svátky a hrozba nemoci COVID-19 znamená pro spotřebitele častější nákupy na internetu. ČOI v závěru roku řeší denně 40 až 50 stížností, dotazů, či spotřebitelských podání na internetové obchody. Drtivá většina...

Z naší spotřebitelské poradny:
Z NAŠÍ SPOTŘEBITELSKÉ PORADNY: Může stavební spořitelna jednostranně snížit úrokovou sazbu, kterou se úročí peněžní prostředky na účtu stavebního spoření? Na naši spotřebitelskou poradnu se obrátila spotřebitelka, paní Jana, která obdržela dopis, ve kterém jí stavební...

Přišlo rozbité zboží? Nepřišlo nic? Právníci radí, jak z toho ven
PŘIŠLO ROZBITÉ ZBOŽÍ? NEPŘIŠLO NIC? PRÁVNÍCI RADÍ, JAK Z TOHO VEN Noční můry online nakupování jsou, že přijde něco jiného, zboží přijde rozbité, nepřijde nic nebo že prodejce nevrátí peníze po odstoupení od smlouvy. Asi 3 % uživatelů internetu se každý rok stanou...