Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Na Znojemsku řádí podvodník, který se vydává za příbuzné a žádá peníze přes mobilní aplikace. Ve stejný den uspěl hned dvakrát.

Pětapadesátiletá žena uvěřila, že komunikuje se svou dcerou, a zaplatila dvě údajné faktury. Po první platbě přes 40 tisíc korun ale znejistěla a zavolala dceři. Ta potvrdila, že žádné faktury neposlala.

Podobný scénář se odehrál i u starší ženy, která poslala téměř 50 tisíc korun, protože si myslela, že pomáhá synovi. Až zásah jejího manžela podvod odhalil.

Policie připomíná:
Nikdy neposílejte peníze na základě zpráv přes SMS či chat, dokud si osobně neověříte, že žádost skutečně poslal váš příbuzný.

zdroj: PČRtisková zpráva ze dne 26.9.2025
foto: ilustrační, Canva.com


Naše doporučení:

Podvodníci se vydávají za děti, vnuky nebo jiné blízké osoby. Snaží se tak vylákat peníze od seniorů. Nejčastěji komunikují přes telefon nebo sociální sítě. Pamatujte:

  • Pokud vám někdo píše nebo volá a tvrdí, že je vaše dítě či vnuk a nutně potřebuje peníze, buďte velmi opatrní.

  • Nikdy neposílejte peníze hned. Podvodníci často tlačí na rychlost a snaží se vyvolat pocit naléhavosti.

  • Vždy si informaci ověřte – zavolejte přímo svému dítěti, vnukovi nebo jiné blízké osobě.

  • Nevěřte neznámým číslům ani profilům na sociálních sítích, i když se tváří důvěryhodně.

Co dělat, když máte podezření na podvod:

  • Okamžitě přerušte komunikaci.

  • Zavolejte příbuzným a ověřte si situaci.

  • Pokud už jste peníze poslali, ihned kontaktujte svou banku a policii.

Více rad a návodů, jak se bránit podvodníkům, najdete na našich stránkách v sekci Bezpečně v online světě: Stop podvodům

Tento případ spadá do kategorie  Falešné emaily a sms