Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

ČEŠI VLASTNÍ MNOHO VĚRNOSTNÍCH KARET. ČASTO JE ALE BUĎ NECHAJÍ DOMA NEBO NEUKÁŽOU U POKLADNY

Čtyři z pěti Čechů vlastní alespoň jednu věrnostní kartičku nějakého obchodníka. Slevové kupóny pak využívá 60 % lidí. S uplatňováním slev ale nejsou Češi vždy spokojení. Primárně jim vadí, že u sebe kartičku musí fyzicky nosit a o slevu si říkat. Na oboje totiž často zapomenou. Vyplynulo to z průzkumu agentury STEM/MARK pro  Air bank.

Zapomenutí kartičky doma a tím i ztráta nároku na slevu už naštvala 75 % respondentů, kteří tyto kartičky využívají. V 70 % případů navíc lidé přiznávají, že si o slevu zapoměli říct a došlo jim to, až když zaplatili. A třetina lidí dokonce zažila situaci, kdy obsluha prodejny neuměla slevu vůbec uplatnit. Kromě toho jsou některé věrnostní karty zpoplatněné a Čechům tak vadí, že za slevu vlastně platí.

Co ale lidé naopak vítají, je možnost nahrát si věrnostní kartičku do mobilu a následně využít slevu formou cashbacku, tedy navrácení určitého procenta z nákupu zpět na bankovní účet. To ale ne každý obchodník umožňuje a v mnoha případech spíše zákazníci sbírají body, které lze následně při určitém počtu uplatnit.

Zdroj: mesec.cz