Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Evropské spotřebitelské centrum Česko (ESC) pomáhá zdarma spotřebitelům při problémech s podnikateli z jiných zemí EU. Z více než 1100 sporů v loňském období se podařilo 61 % vyřešit mimosoudně. Dalším téměř 1500 lidem poskytlo ESC rady, jak postupovat v problémových situacích, vyhnout se podvodům či nenaletět na dovolené.

V létě řeší centrum nejčastěji případy z oblasti letecké dopravy, ubytování a pronájmu aut. Pomáhá i v online prostředí – například při neoprávněném stržení peněz za služby, které si spotřebitel neobjednal.

ESC Česko působí při České obchodní inspekci a letos slaví 20 let. Je součástí evropské sítě ECC-Net financované Evropskou komisí a zúčastněnými státy.

Více informací a celý článek najdete na webu ČOI: Spotřebitelské spory řeší ESC s úspěšností nad 60 %

foto: ilustrační, canva.com