Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Server novinky,cz upozornil na případ z Jindřichohradecka. Žena si přes internet chtěla sjednat nebankovní půjčku ve výši 62 000 Kč, ale po platbě několika „poplatků“ skončila o 310 000 Kč chudší – a půjčku nikdy nedostala. 

Jak k tomu došlo?
  1. Reakce na „výhodnou“ nabídku
    Oběť vyplnila na neprověřeném portálu formulář s osobními údaji – chtěla jen malou půjčku.

  2. Kontakt podvodníka jako „zprostředkovatele“
    Z údajného zástupce půjčovací firmy – komunikovali přes falešný e‑mail.

  3. Poplatky za všechno možné
    Podvodník požadoval peníze za sjednání úvěru, založení účtu, pojištění apod. Celkem oběť poslala více než 310 000 Kč.

  4. Peníze zmizely – půjčka nenastala
    Po poskytnutí všech částek se podvodník odmlčel, žádnou půjčku poslat nehodlal.

     

Proč se to může stát i vám?
  • Zdánlivě malá částka: začíná se neškodně – tím se podvod zdá „rozumnější“.

  • Falešná legitimita: e‑mail i web vypadají profesionálně a důvěryhodně.

  • Emotionální past: slib půjčky, která by měla pomoci, vzbuzuje důvěru.

Jak rozpoznat a předejít podobným podvodům?
  1. Nechoďte na neznámé portály – nikdy nevyplňujte osobní údaje na webech bez ověřených recenzí.

  2. Důvěřujte jen oficiálním komunikacím – všechno si ověřujte přímo u banky nebo zprostředkovatele přes oficiální kanály (web, telefon).

  3. Poplatky před vyplacením půjčky jsou alarmující – seriózní firmy účtují poplatky pouze po schválení půjčky, a to jasně a transparentně.

  4. Po podivné výzvě zkontrolujte internet – hledáním názvu firmy + „podvod“ zjistíte, jestli už někdo nemá zkušenost.

  5. Neposílejte žádné peníze dřív, než půjčku dostanete.

  6. Cítíte něco špatně? Zkontaktujte svou banku a Policii (158).

  7. Chraňte své osobní údaje – dokonce i při žádostech o malé půjčky buďte obezřetní.

zdroj: novinky.cz, tisková zpráva ze dne 16.6.2025
foto: ilustrační, canva.com