Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Chat 25.10.2021

Téma:
Vše o telefonech a volání: práva spotřebitele vůči operátorům, reklamace telefonů, uzavírání smluv po telefonu.

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, klikněte na ikonu zvonku vedle tlačítka „Odeslat komentář“)
  • Teď už jen zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl v pondělí 25.10.2021 od 13:00 do 14:00 a je již uzavřen. Nevkládejte žádně další dotazy, nezobrazí se!

Odpovědi
upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší
Inline Feedbacks
View all comments
Šimon Kempný
Šimon Kempný
25.10.2021 13:41

Dobrý den, chtěl bych si převést své telefonní číslo k jinému operátorovi, můžete mi prosím říct, jak dlouho to asi bude trvat a jestli si operátor může účtovat nějaký poplatek za převod čísla?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Šimon Kempný
25.10.2021 13:59

Dobrý den, v minulých letech se tak přenos telefonního čísla neobešel bez zdlouhavého zařizování. Díky novele zákona o elektronických komunikacích došlo k výraznému zjednodušení celého procesu. Dříve se na přenos mobilního čísla muselo čekat až 10 dnů, nyní by změna operátora neměla trvat déle než dva dny. Přenos telefonního čísla je také levnější, ve většině případů se dokonce nemusí platit žádný poplatek. 

Beáta Drobná
Beáta Drobná
25.10.2021 13:24

Dobrý den, mám takový problém, uzavřela jsme smlouvu s O2 u nich na prodejně. Vše jsme si rozmyslela a chtěla bych to zrušit. Mohu tuto smlouvu zrušit nějakým způsobem bez pokuty?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Beáta Drobná
25.10.2021 13:43

Dobrý den, u smluv uzavíraných distančním způsobem (např.po telefonu) má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů a to bez sankce. Vy jste ale smlouvu uzavřela v kamenné prodejně, proto nemůžete využít tohoto práva. Smlouvu na dobu neurčitou můžete vypovědět v souladu s výpovědní lhůtou uvedenou ve vaší smlouvě v obchodních podmínkách (nesmí být delší než 30 dnů). Ukončit smlouvu lze i v případě, že je uzavřena na dobu určitou. V takovém případě doporučujeme vyčkat alespoň 3 měsíce od uzavření smlouvy. Po této lhůtě by ukončení smlouvy mělo být bez sankce. Pokud smlouvu ukončíte dřív, může Vám operátor naúčtovat 5% ) ze součtu… Číst dále »

Jan K.
Jan K.
25.10.2021 12:50

Dobrý den, se společností O2 jsem telefonicky řešil nastavení tarifu jenže se mi navýšila i cena a tím, že jsem důchodce mi to nevyhovuje mám nějakou možnost od této změny odstoupit?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Jan K.
25.10.2021 13:36

Dobrý den, ve Vašem případě pokud jste si změnu uzavřel telefonicky tak máte nárok na odstoupení do 14 dní. 

Lubomír Večeřa
Lubomír Večeřa
25.10.2021 12:23

Zdravím, prosím Vás, nechal jsem se ukecat na dárek od operátora a vzal jsem tablet za korunu, když jsem pak chtěl od nich odejít tak po měli chtěli celý tablet doplatit! Mají na toto nárok?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Lubomír Večeřa
25.10.2021 13:33

Dobrý den, v případě že Vám bylo při uzavírání původní smlouvy poskytnuto koncové zařízení např. telefon za zvýhodněných podmínek, tablet (se slevou či zdarma), může po Vás opouštěný poskytovatel při předčasném ukončení smlouvy chtít úhradu nákladů, které s tím měl spojené (tedy zpravidla úhradu skutečné ceny zařízení). Pokud jste si tedy při uzavírání smlouvy koupil např. telefon za výhodnější cenu, pak při předčasném ukončení smlouvy je potřeba počítat s tím, že jeho plnou cenu budete muset uhradit. Tato skutečnost by měla být patrná ze smlouvy. Doporučujeme prostudovat uzavřenou smlouvu. V případě pochybností, se můžete obrátit na naše poradce.

Radek Pilař
Radek Pilař
25.10.2021 12:06

Prosím Vás řeším problém s Vodafone ohledně reklamace náslechu hovoru, který jsme spolu vedli mohu jako spotřebitel se k tomuto náslechu taky nějak dostat nebo dostanu jen vyrozumění od Vodafonu s reklamačního oddělení? Děkuji

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Radek Pilař
25.10.2021 13:23

Dobrý den, podle nařízení GDPR mají lidé (subjekty údajů) právo na přístup ke všem údajům, které jsou o nich zpracovávány. Z čehož v zásadě vyplývá, že by i záznam telefonického rozhovoru měl být podle všeho poskytnut. O nahrávku požádejte a pokud budete odmítnut, obraťte se na Úřad pro ochranu osobních údajů a požádejte prošetření takového postupu.
Pokud nebudete souhlasit s vyřízením reklamace ze strany operátora, můžete se obrátit s tzv. námitkami proti vyřízení reklamace na Český telekomunikační úřad, který je subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v oblasti telekomunikačních služeb (informace naleznete zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu

J. Hruzík
J. Hruzík
25.10.2021 11:49

Dobrý den. vzal jsem si telefon na splátky ty mám na 5 let po 2 letech co telefon mám mi nefunguje displej strašně dlouhé odezvy je to ještě v záruce nebo ne? Nebo jak mam dále postupovat s reklamací?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  J. Hruzík
25.10.2021 13:13

Dobrý den, pro spotřební zboží koupené na splátky platí obdobná pravidla jako pro koupi za hotové. Ze zákona máte právo reklamovat vady, které se vyskytnou ve lhůtě 24 měsíců od koupě. Pokud máte ve smlouvě sjednánu tzv. záruku za jakost, která může být delší (např. vámi zmiňovaných 5 let, pak je potřeba se řídit podmínkami této záruky za jakost. V některých případech záruku za jakost neposkytuje prodejce, ale kupující uzavírá pojistnou smlouvu, která má právě krýt vady vyskytnuvší se v prodloužené lhůtě. Pro posouzení Vašeho případu je potřeba vidět dokumenty, které jste podepsal. Můžete se obrátit na některou za našich osobních poraden,… Číst dále »

Jirásková
Jirásková
25.10.2021 11:33

Dobrý den, chci se zeptat, chtěla bych zrušit předplacenou kartu O2, na které je zhruba 900 Kč kredit. Teď mě opět vyzývají, abych ji dobila, což se mi už nechce, protože manžel, který ji používal, zemřel. Operátor mi ty peníze vyplatí nebo to propadne? Jsem vdova a je to pro mě dost peněz. Děkuji za odpověď.

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Jirásková
25.10.2021 13:08

Dobrý den, tzv. Zákon o elektronických komunikacích stanoví, že pokud se spotřebitel rozhodne přejít se svým telefonním číslem k jinému poskytovateli, může do 30 dnů od ukončení smlouvy přenesením telefonního čísla zažádat o vrácení zůstatku zaplaceného kreditu, který nebyl spotřebován ke dni ukončení smlouvy. Abyste se ke svému zůstatku dostala je tedy potřeba přenést číslo k jinému operátorovi a poté požádat původního operátora o vrácení zůstatku a poté pokud nebudete chtít číslo využívat zrušit číslo u nového operátora (což můžete i u paušálů učinit po třech měsících zcela bez sankce). Žádost je potřeba podat nejpozději do 30 dnů ode dne ukončení smlouvy! Pozor vrácení zůstatku může být za splnění zákonných podmínek… Číst dále »