Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Chat 22.3.2021

Téma: Přeprava zboží

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, klikněte na ikonu zvonku vedle tlačítka „Odeslat komentář“)
  • Teď už jen zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl v pondělí 22.3.2021 od 13:00 do 14:00 hodin a je již uzavřen. Nevkládejte žádné další dotazy, nezobrazí se!

Odpovědi
upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Režný
Martin Režný
22.3.2021 11:45

Jak se mám bránit, když mi objednané zboží z e-shopu dorazilo až za 8týdnů! po objednání, přišlo špinavé a zmačkané…s vrácením je neuvěřitelný problém .

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Martin Režný
22.3.2021 14:00

Dobrý den, termín dodání může být sjednán různě. K tomu, abychom mohli odpovědět, zda byl prodávající s dodáním v prodlení či nikoliv bychom museli znát podrobnosti, včetně obchodních podmínek daného e-shopu…, co Vám bylo slíbeno při uzavírání smlouvy atd. Pokud je zboží špinavé, zmačkané, je to samozřejmě jednak důvod k reklamaci, nebo jak naznačujete, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží, toto odstoupení nemusí být odůvodněno. Píšete, že s vrácením je neuvěřitelný problém. Pokud nechcete podrobnosti psát tady do chatu, pošlete nám je na poradenský email poradna@sos-msk.cz včetně podrobnějšího vylíčení všech skutečností, případně se objednejte do některé z našich osobních poraden více na… Číst dále »

Alexandr Nový
Alexandr Nový
22.3.2021 11:21

Při nákupu přes e-shop a odstoupení od smlouvy hradím dopravu. Ale firma si účtuje za vrácení zboží poplatek 109 Kč. Je to obvyklé?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Alexandr Nový
22.3.2021 14:54

Podle § 1833 Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To znamená, že v případě, že spotřebitel platně odstoupí od smlouvy, je mu prodávající povinen vrátit zpět kupní cenu. Účtovat mu může náhradu, pouze za předpokladu, že v konkrétním případě došlo ke snížení hodnoty zboží a to ještě ne automaticky, ale pouze v případě, že se zbožím spotřebitel nakládal nějak nevhodně, nebo nad míru která je nutná k tomu, aby se se zbožím seznámil, vyzkoušel ho… Výklad komise je takový,… Číst dále »

Valerie Houdová
Valerie Houdová
22.3.2021 11:01

Dobrý den, objednala jsme si zboží, které mi dorazilo, ale za pár dní mi dorazilo opakovaně, přestože jsem ho znovu neobjednávala. Mám ho poslat zpátky a platit tak poštovné? Děkuji

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Valerie Houdová
22.3.2021 13:49

Dobrý den,
Podle § 1838 Občanského zákoníku se jedná o tzv. neobjednané plnění. Dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Na druhou stranu, chybu může udělat každý a vy si musíte uvědomit, že stále nejste v postavení vlastníka věci, ale pouze v postavení poctivého držitele. Pokud Vás prodávající tedy majitel požádá o vrácení věci, samozřejmě na jeho náklady, pak bych mu vyhověla. Pokud se neozve, pak věc můžete po čase i tzv. vydržet, stanete se jejím majitelem.

Dejv Poštulka
Dejv Poštulka
22.3.2021 10:30

Já mám trošku jiný problém. Zboží mi sice došlo v pořádku, sice s poměrně velkým zpožděním, ale přece jen v pohodě. Mezitím jsem si ho ale sehnal levněji tak jsem se rozhodl ho vrátit. Jsem poměrně nedůvěřivý, přesto jsem platil dopředu kartou. Zboží jsem se ale rozhodl vrátit na dobírku, přesně v částce, kterou jsem zaplatil. Ale prodejce si balík asi nevyzvedl tak se mi vrátil zpátky. Mám si ho vyzvednout, nebo ho mám nechat ležet na poště a trvat na tom, aby si ho prodávající vyzvedl a vrátil mi tímto způsobem peníze. Nikde v obchodních podmínkách nemá napsáno, že to tak nemůžu udělat. Když… Číst dále »

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Dejv Poštulka
22.3.2021 13:44

Dobrý den, prodávající totiž podle občanského zákoníku nemusí spotřebiteli kupní cenu vracet před převzetím zboží. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Prodávající musí mít možnost si také… Číst dále »

Dušek
Dušek
22.3.2021 10:09

Dobrý den, objednal jsem si CD, ale nedostal jsem ho. Když jsem se obrátil na prodejce, řekl mi, že je to chyba pošty, a ne jeho a tím to pro něj skončilo. Stálo sice jen dvě stovky, ale tak snad jde o princip, poslal jsem peníze předem, jsem poučen, už to nikdy neudělám, ale co když prodejce jen sbírá peníze a žádné zásilky ve skutečnosti neposílá.

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Dušek
22.3.2021 13:40

Dobrý den, prodávající odpovídá za to, že je zboží kupujícímu doručeno. Smlouva byla uzavřena a musí se plnit, tedy máte právo stále po prodávajícím požadovat, aby svou část smlouvy splnil, tedy doručil Vám zboží. Měl by Vám tedy CD poslat znovu a původní doručení na poště reklamovat. Pokud se jednalo o spotřebitelskou smlouvu, tedy o smlouvu kdy na jedné straně je prodávající podnikatel a na druhé fyzická osoba spotřebitel pak v případě smlouvy uzavřené distančním způsobem máte stále právo odstoupit od této smlouvy do 14 dnů (tato lhůta totiž neběží od uzavření smlouvy ale až od doručení zboží, ke kterému stále… Číst dále »

Milada D.
Milada D.
22.3.2021 9:55

Dobrý den, objednala jsem na internetu pro manžela k narozeninám fotoaparát. Teď mi však naúčtovali zvláštní poplatek za dodání, aniž by mě informovali pří objednání zboží. Co mám dělat?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Milada D.
22.3.2021 13:37

Dobrý den, prodávající musí před uzavřením smlouvy spotřebitele jasně a srozumitelně informovat o ceně zboží nebo služby, případně způsobu jejího výpočtu včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění a nákladech na dodání a pokud tyto náklady nelze stanovit předem, musí mu být alespoň sdělen údaj, že mohou být dodatečně účtovány. V případě pochybností o tom, zda byla informační povinnost splněna, musí podnikatel prokázat, že Vám sdělil před uzavřením smlouvy údaje o případných dalších nákladech. Pokud toto schopen prokázat nebude, pak nemá na jejich zaplacení z Vaší strany nárok. V případě smluv uzavřených na dálku totiž § 1821 Občanského zákoníku stanoví toto… Číst dále »

Lubomír Toch
Lubomír Toch
22.3.2021 9:41

Dobrý den, koupil jsem si v internetovém obchodě kytaru, ale došla mi rozbitá. Prodejce mi nechce poslat novou, ani mi vrátit peníze. Podle něj to je chyba zásilkové služby. Je tomu opravdu tak?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Lubomír Toch
22.3.2021 13:35

Dobrý den, to je sice dobrá otázka, čí je to chyba? Pro Vás jako spotřebitele je ale důležité vědět, že v případě zásilkové služby, kterou jste si sám neurčil a neobjednal, ale kterou Vám nabídl a objednal prodávající, odpovídá za případné poškození věci při přepravě, tedy v době až do předání spotřebiteli, prodávající. Je na něm, aby si případný nárok uplatňoval dle uzavřené smlouvy vůči zásilkové společnosti. Pokud v okamžiku převzetí spotřebitelem je věc poškozená, zakládá to práva spotřebitele z vadného plnění. Oprava v případě rozbité kytary asi v úvahu nepřipadá, takže nastupují práva jako výměna či vrácení zaplacené částky. Na Vašem místě bychom na svém… Číst dále »