Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Chat 16.8.2021

Téma: Reklamace a práva z vadného plnění

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, klikněte na ikonu zvonku vedle tlačítka „Odeslat komentář“)
  • Teď už jen zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl v pondělí 16.8.2021 od 13:00 do 14:00 a je již uzavřen. Nevkládejte žádné další dotazy, nezobrazí se!

Odpovědi
upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší
Inline Feedbacks
View all comments
Karolína Bláhová
Karolína Bláhová
16.8.2021 12:23

Dobrý den, co mám dělat, když prodejce mou reklamaci odmítne a vůbec ji nepřijme?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Karolína Bláhová
16.8.2021 14:00

Dobrý den, prodejce je povinen podle § 19 Zákona na ochranu spotřebitele reklamovanou věc přijmout do reklamačního řízení a vystavit vám o tom písemné potvrzení. Pokud tak neučiní, můžete se obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci. ČOI je dozorový orgán, který může konstatovat porušení platných předpisů prodávajícím a uložit mu pokutu.

Holubová
Holubová
16.8.2021 12:11

Co mám dělat, když reklamuji nějakou věc a prodejce mi řekne, že na reklamaci nemám nárok, protože jsme si zboží poškodila sama? Já přitom vím, že to nebyla moje chyba? Existuje nějaké další řešení, na koho se obrátit?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Holubová
16.8.2021 13:53

Dobrý den, v případě, že podnikatel nedostojí svým závazkům, máte možnost obrátit se na ČOI a pokusit se domoci nápravy mimosoudní cestou – ADR.
ČOI návrh ADR zpracuje a v případě, že požadavek spotřebitele shledá za důvodný, vyzve podnikatele k vyjádření za účelem smírného dořešení sporu. Kontaktní formulář naleznete na https://adr.coi.cz
 
Také se můžete obrátit na soudního znalce s žádostí o posouzení. Znalecký posudek však musíte nejprve zaplatit. Teprve pokud bude znalecký posudek ve váš prospěch, obrátíte se znovu na prodávajícího. Pokud prodávající novou reklamací se znaleckým posudkem uzná, můžete požadovat i proplacení nákladů spojených s reklamací – tedy proplacení znaleckého posudku. 

Ivana Z.
Ivana Z.
16.8.2021 11:48

Dobré poledne, když chci reklamovat zboží, musí být v neporušeném originálním obalu? Už se mi stalo, že to po mě prodavačka vyžadovala. Mnohdy je totiž zboží zabaleno tak, že se na něho nemůžu podívat, aniž bych neporušil původní balení.

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Ivana Z.
16.8.2021 13:41

Dobrý den, pokud reklamujete vadu, která se na zboží projeví během 24 měsíců. nepotřebujete v tomto případě původní obal.

Kocián Vojtěch
Kocián Vojtěch
16.8.2021 11:32

Dobrý den, objednal jsem manželce dárek k narozeninám v e-shopu, ale zatím nepřišel a manželka narozeniny už měla. Mám právo balíček zcela odmítnout nebo získat nějakou slevu když dorazí později?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Kocián Vojtěch
16.8.2021 13:32

Dobrý den, v tomto případě bude asi nejjednodušší variantou vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Vyhnete se tak sporu, zda máte nárok balíček odmítnout nebo zda máte nárok na slevu.

Varga
Varga
16.8.2021 10:50

Dobrý den, chci se zeptat, jak je to u e-shopů ze zahraničí? Jak je to u nich se zárukou nebo možností výměny zboží? Liší se nějak naše práva, pokud objednáváme věc přes internet ze zahraničí?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Varga
16.8.2021 13:21

Dobrý den, nakupujete-li přes Internet v e-shopu v jiné zemi EU, Norsku, či Islandu, máte vždy minimálně stejná práva jako v ČR, tedy 24 měsíců na uplatnění práva z vady (reklamaci), a 14 dní na odstoupení od smlouvy. Složitější už to bude, pokud budete nakupovat mimo země EU. Je potřeba počítat třeba s tím, že mimo EU nemusí platit dva roky na uplatnění vad.
Při problémech s on-line prodejci v rámci zemí EU je možné se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum

Mikulíková Ilona
Mikulíková Ilona
16.8.2021 9:58

Zdravím, je možné reklamovat účes? Stalo se mi, že jsem kadeřnici zaplatila, došla domů, a až tam jsem zjistila, že moje vyfoukané vlasy skrývají nenabarvené kořínky a křivý střih?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Mikulíková Ilona
16.8.2021 13:08

Dobrý den, ano, dá se reklamovat i účes, jedná se vlastně o smlouvu o dílo, kdy zhotovitel zodpovídá za vady díla obdobně jako u kupní smlouvy.
Zákon říká, že vady služby musí spotřebitel reklamovat bez zbytečného odkladu, poté kdy je zjistil, nebo po náležité kontrole zjistit měl. Takže když jste přišla domů a vady účesu zjistila, měla byste neprodleně účes reklamovat. Nejlépe ještě ten den nebo hned den následující.