Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Chat 14.6.2021

Téma: Dovolená

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, klikněte na ikonu zvonku vedle tlačítka „Odeslat komentář“)
  • Teď už jen zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl v pondělí 14.6.2021 od 13:00 do 14:00 a je již uzavřen. Nevkládejte žádně další dotazy, nezobrazí se!

Odpovědi
upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší
Inline Feedbacks
View all comments
Jaromír Vilášek
Jaromír Vilášek
14.6.2021 13:36

Dobrý den, máme voucher a měli bychom si co nejdřív s manželkou vybrat dovolenou, jinak nám propadne. Je to dost peněz, ale zase na druhou stranu chceme cestovat bezpečně. V cestovce nám tvrdí že bezpečně je všude, jak jinak když chtějí prodat že… Moc jim nevěříme, kde seženem fakt spolehlivé informace o situaci v jednolivých zemích?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Jaromír Vilášek
14.6.2021 13:53

Dobrý den, přehledné informace o situaci v jednotlivých zemích najdete na stránkách Ministerstva zahraničních věcí, případně můžete volat i Call centrum Ministerstva zahraničních věcí ČR pro cestování do zahraničí: +420 222 264 222 (08. – 16.00 hod v pracovní dny). Je potřeba ale počítat s tím, že situace v jednotlivých zemích se poměrně dynamicky mění a tak je potřeba vždy sledovat aktuální situaci nejen při nákupu zájezdu, ale také bezprostředně před odjezdem a zvážit pořízení příslušného pojištění. 

Nápravníkovi
Nápravníkovi
14.6.2021 13:27

Dobrý den, máme dotaz, jestli máme nárok na náhradu škody, když se naše zavazadla někde ztratila a do cílové destinace nedoletěla? Koupili jsme si nové oblečení, hygienu atd a kufry to ne mluvím o tom že byli poničené dorazily za 3 dny! Děkuji za odpověď

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Nápravníkovi
14.6.2021 13:42

Dobrý den, pokud se vaše odbavené zavazadlo ztratilo, bylo poškozeno nebo se zpozdilo, je za to odpovědna letecká společnost a vy máte nárok na náhradu do výše přibližně 1 300 eur. Chcete-li požádat o náhradu za ztracené nebo poškozené zavazadlo, měli byste tak učinit písemně ve lhůtě 7 dnů, nebo v případě, že bylo zavazadlo zpožděno, do 21 dnů ode dne, kdy vám bylo zavazadlo vráceno. Pro podání žádosti neexistuje žádný jednotný formulář. Odpovědnost dopravce za zavazadlo upravuje tzv. Montrealská úmluva. Pokud je zavazadlo zpožděno méně než 21 dní, máte nárok na náhradu výdajů, které vám vznikly v souvislosti se… Číst dále »

Zuzana Hašková
Zuzana Hašková
14.6.2021 13:10

Dobrý den, mám podobný problém, cestovní kancelář se chová jako by už nefungovala, ale krach neoznámila. Celý letošní rok má uzavřenou pobočku, webové stránky nefungují, takže si ani náhradní zájezd nemůžeme objednat, telefony nikdo nezvedá. Když jsem volala na pojišťovnu, tak mi řekli, že dokud oficiálně nekrachne, tak nemůžou nic dělat.

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Zuzana Hašková
14.6.2021 13:33

Dobrý den, opravdu je to tak. Jak samotné zájezdy, tak vouchery vydané na základě zákona lex voucher, by podle zákona měly být pojištěny pro případ úpadku cestovní kanceláře. Pojišťovna však nebude chtít plnit, dokud úpadek skutečně nenastane. Doporučujeme si to hlídat ideálně na webu justice v tzv. insolvenčním rejstříku, což je veřejně dostupný rejstřík, kde příslušné informace zjistíte. Do té doby však můžete činit také určité kroky, jako vyzvat cestovní kancelář k plnění závazku, ideálně písemnou formou.

Šelongová H.
Šelongová H.
14.6.2021 13:03

Dobrý den, v loňském roce, jsem měla absolvovat s dcerou dovolenou v Chorvatsku, dostali jsme místo toho voucher, a cestovka se odkazuje na zákon označovaný jako lex voucher. Zjistila jsem si, že ho můžu odmítnout, protože já i dcera patříme do chráněné skupiny. Když jsem jej chtěla telefonicky odmítnout, tak přestali komunikovat. Posílala jsem jim i dopis na sídlo, kde jim posílám všechny doklady a vyzývám k vrácení peněz, ale nikdo si dopis nepřebral, asi když viděli, kdo to posílá, jinak normálně nabízí dál zájezdy. Chci se zeptat, jestli se můj dopis bere jako doručený a jestli už se můžu obrátit na čoiku.

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Šelongová H.
14.6.2021 13:25

Dobrý den, v případě, že si druhá strana záměrně a vědomě nepřebírá poštu na adrese svého sídla (zmařila vědomě dojití obsahu zásilky), pak by se měl uplatnit § 570 odst. (1) Občanského zákoníku: „ Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo.“ Pokud měl adresát možnost se s obsahem Vámi zaslané písemnosti seznámit (bylo mu vhozeno oznámení o uložení zásilky) a pokud to neudělal, nemělo by to jít k Vaší tíži. Řada společností i fyzických osob se jen tímto způsobem snaží vyhnout plnění svých povinností. Můžete vyzkoušet tzv. mimosoudní… Číst dále »

Kociánová Erika
Kociánová Erika
14.6.2021 12:43

Dobrý den, objednali jsme si ubytování tady v Česku, bylo to již před měsícem, a nyní se mi nedaří zkontaktovat poskytovatele ubytování, nereaguje ani na email, nebere tel. Mám tam zaplacenou zálohu. Co mám dělat?

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Kociánová Erika
14.6.2021 13:18

Dobrý den, odpověď na tuto otázku bude poněkud složitější. Nepíšete, zda se jednalo o oficiálního poskytovatele ubytovacích služeb (hotel, penzion, kemp), či zda šlo o soukromou osobu ani nepíšete, zda jste k rezervaci využili nějakých zprostředkovatelských služeb. Nemůžeme posoudit, z jakého důvodu s Vámi poskytovatel ubytování nekomunikuje, důvodů může být spousta, až po ten, že se může jednat o podvodníka. Můžeme Vám nabídnout, abyste bližší informace poslali na email poradna@sos-msk.cz
Obecně samozřejmě platí, že pokud Vám poskytovatel ubytování neposkytne službu podle smlouvy, máte právo od ní odstoupit a požadovat vrácení zaplacené zálohy na ubytování.

Frydrychovi...
Frydrychovi...
14.6.2021 12:33

Dobrý den, koupili jsme si zájezd a nejspíš ho budeme muset zrušit. Kde najdu informace ohledně stornovacích podmínek. Objednávala jsme zájezd online přes intenet a žádné jsem na emailu nenašla.

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Frydrychovi...
14.6.2021 13:13

Dobrý den, informace o odstupném, jinak řečeno o stornu patří mezi informace, které se musí zákazníkovi předat již před uzavřením smlouvy a je to také informace, která by měla být součástí smlouvy, resp. součástí potvrzení o uzavření smlouvy o zájezdu.: Doporučujeme pročíst smluvní dokumentaci, kde by měla být informace o tom, že zákazník může odstoupit od smlouvy o zájezdu kdykoli před zahájením zájezdu proti zaplacení přiměřeného odstupného za předčasné ukončení závazku ze smlouvy, případně odstupného za předčasné ukončení závazku ze smlouvy stanoveného cestovní kanceláří v souladu s občanským zákoníkem včetně informace o výši odstupného! Samotné odstupné pak řeší občanský zákoník… Číst dále »

Zámecká
Zámecká
14.6.2021 12:27

Dobrý den, chtěla bych vědět, jak je to s cestováním zvířat do zahraničí. Máme psa, chystáme se na dovolenou karavanem po Evropě. Děkuji

SOS MaS
SOS MaS(@admin)
Admin
Reply to  Zámecká
14.6.2021 13:06

Dobrý den, při cestě se psem, kočkou nebo fretkou do jiného členského státu EU, musí být zvířecí společník označen mikročipem.. Uznáváno je také označení zvířete tetováním, musí však být jasně čitelné a prokazatelně provedeno dříve než 3. července 2011. Před cestou si chovatel musí zajistit pro své zvíře pas, který platí ve všech členských státech EU. Pro cestování se zvířetem mimo EU je třeba se řídit podmínkami konkrétní třetí země. Bližší informace najdete také na stránkách Státní veterinární správy.