Téma: Problematika vánočních nákupů
Jak používat Chat:
- Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
(tím se zobrazí i další možnosti) - Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
- Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
(Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“) - Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“
Chat proběhl ve středu 9.12.2015 od 13:00 do 14:00 hodin a je již uzavřen.
Všude samá sleva, ale ceny na štítkách stejné. Nemá náhodou být cena vypočítaná i se slevou? Vždycky mě pošlou ke kase, kde mi ji pak řeknou, ale chodit tam s každým tričkem nechcu a kalkulačku taky nenosím v hlavě.
Dobrý den, ano máte pravdu. Zákazník musí znát konečnou cenu i se slevou a veškerými dalšími poplatky, přičemž není povinen si ji vypočítávat složitě sám. Pokud tomu tak není, je to důvodem k podnětu na ČOI.
Chtěla jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s půjčkami které poskytují velké nákupní centra. vyplatí se to nebo je v tom nějaký háček. Chtěla bych rodině k vánocům koupit novou televizi, ale zároven mám strach, že když se něco pokazí budu splácet a televizi nebudu mít. Jak se to pak řeší? Díky za užitečné informace
Dobrý den, situace kdy byste televizi mít neměla, mě napadá jen v případě odstoupení od smlouvy, protože i když byste musela televizi reklamovat, tak o ni nepřijdete. Pokud by tedy z nějakého zákonného důvodu došlo k odstoupení od smlouvy, pak se odstoupení týká i spotřebitelského úvěru, který Vám nákupní centrum nabídlo, neboť se jedná o vázaný spotřebitelský úvěr a tato smlouva zaniká automaticky. Jen musíte informovat o odstoupení od smlouvy o nákupu televize, toho kdo Vám úvěr poskytl.
Stalo se mi a v poslední době často, že když vlezu do obchodu, kde píšou sleva až 70%, tak tam žádné zboží se slevou 70% nebylo. Když jsem se zeptal prodavačky, tak mi řekla, že ho zrovna prodali, ale na druhý den tam cedule byla pořád a zboží ne. Není to náhodou podvod?
Dobrý den, uvedené jednání by se dalo posuzovat jako klamavá obchodní praktika. Dozorčím orgánem je Česká obchodní inspekce, kde můžete dát podnět s podezřením na klamavou obchodní praktiku.
Dobrý den, loni jsem dostal jako dárek knihu, kterou jsem dostal dvakrát. Když jsem ji šel hned po svátcích vrátit, prodavač mě pak nutil, ať si vyberu jinou. Má nato právo nebo mohu chtít peníze?
Dobrý den, pokud Vám dal možnost výměny knihy za jinou, dělá tak nad rámec své zákonné povinnosti. Tzn. že Vám vyšel vstříc. Prodejci nejsou povinni vracet peníze za zboží, které bylo zakoupeno v kamenné prodejně. To je služba, kterou Vám poskytují navíc jako bonus.
Dobrý den, co když dostanu jako dárek oblečení, které mi bude malé, mohu ho vyměnit nebo chtít peníze zpět?
Dobrý den, je spousta prodejen, které tuto možnost v období vánoc nabízí. Ze zákona jim však tato povinnost neplyne. Proto je vhodné se při nákupu ujistit, zda poskytují možnost výměny či vrácení zboží.
Jak mám vlastně zjistit, jestli prodávající nabízí opravdovou slevu, nebo se tak jen tváří?
Pokud chcete zjistit zda sleva je slevou, budete muset bádat a porovnávat ceny s jinými prodejci. Jestliže Vás zajímá jednání konkrétního prodejce, pak je nutné sledovat jeho ceny v průběhu delšího období a tak jedině zjistíte, zda ceny před slevou uměle navyšuje či ne.
Co mám dělat, když jsem objednal dárek pro přítelkyni přes internet a vypadá to, že dorazí až po vánocích?
Pokud jste v objednávce uvedl, že nebudete mít zájem na pozdějším zaslání, byla ujednána přesná doba plnění a tudíž je zřejmé, že nebudete mít zájem na pozdějším plnění, tak závazek zaniká počátkem prodlení.
Chci se zeeptat, může mi prodavač zkrátit lhůtu pro reklamace ze 2 let na půl roku, protože jsem si koupila zboží ve slevě?
Dobrý den, prodejce Vám nemůže zkrátit lhůtu pro uplatnění práv z vad z důvodu slevy. Zkrátit lhůtu může jen v případě prodeje použitého zboží a jen na 1 rok. Jinak se k těmto ujednáním nepřihlíží.
Zdravím vás a mám dotaz, mohu reklamovat vadné zboží, které bylo ve slevě?
Dobrý den, ano i zboží zakoupené ve slevě máte možnost reklamovat. Jen nelze reklamovat pro vadu, na kterou vám sleva byla poskytnuta.
Dobrý den, když dostanu vánoční dárek, který mi nevyhovuje, mám právo nepoužitou věc vrátit a žádat po prodejci peníze?
Dobrý den, pokud byl dárek zakoupen v kamenné prodejně, ze zákona toto právo nemáte. Je to věcí prodejce zda Vám vyhoví nebo ne. Jestliže byl dárek zakoupen např. v e-shopu a od jeho převzetí neuplynula lhůta 14 dní pro odstoupení od smlouvy, pak máte možnost od smlouvy odstoupit.