Sdružení obrany spotřebitelů
Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 7.9.2017

Od | Zář 7, 2017 | | 12 comments

Téma: Nákup přes internet

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
    (tím se zobrazí i další možnosti)
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“)
  • Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl ve čtvrtek 07.09.2017 od 13:00 do 14:00 hodin!
Nevkládejte již žádné další dotazy, nezobrazí se!

    12 komentářů

  1. Prosím o radu, přes internet jsem si objednala zahradní altán, ten přišel ve stavu nepužitelnosti, zkřivené hliníkové trubky. Zboží jsem vrátila ihned 2 den, s tím, že se jedná o rozbitý výrobek. Prodejce mi ale poslal fakturu, že jsem zboží poničila já. S tím nesouhlasím. Jak se mohu bránit???? L.Koutná

    Koutná

    7.9.2017

    • Dobrý den, právo v tuto chvíli stojí na Vaší straně. Důkazní břemeno o tom, že Vám prodávající předal zboží bez vad totiž během prvních šesti měsíců leží na něm. Pokud by po Vás chtěl náhradu škody za poškozené zboží, bude dokazovat. Pokud bude Váš spor trvat, můžete využít systému mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, tzv. ADR, které pro spotřebitele zdarma poskytuje např. Česká obchodní inspekce, více informací o tomto systému naleznete na http://www.coi.cz.

      SOS MaS

      7.9.2017

  2. Potřebovala bych poradit, rezervovala jsem si na stránkách jednoho hotelu ubytování na třid dny. Jelikož se mi ale vůbec nelíbilo, jak se mnou následně jednali ohledně uspořádání lůžek, rozhodla jsem se do tohoto hotelu nejet a vybrala jiný. Jedna známá mi poradila, že mám odstoupit do 14 dnů, protože jsem to rezervovala přes internet, tak jsem to udělala, ale ubytování mi vystavilo fakturu na 80% ceny jako storno poplatek. Podle toho co tady čtu, tak myslím, že by to měli zrušit bez sankce, ne?

    Vlaďka

    7.9.2017

    • Dobrý den, bohužel pro Vás nemám dobrou zprávu, smlouvy o ubytování, které jsou uzavřeny na konkrétní termín, jsou jednou z výjimek, kdy právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nelze využít. Storno poplatky se pak řídí smluvními ujednáními. Podle § 2330 občanského zákoníku může ubytovaný smlouvu vypovědět před uplynutím ujednané doby. Prokáže-li ubytovatel, že nemohl zabránit škodě, která mu vznikla předčasným zrušením ubytování ze strany ubytovaného, může žádat, aby mu ubytovaný škodu nahradil. Takovou škodou pak samozřejmě může být i ušlý zisk.. Pokud hotel něco ze smlouvy porušil, naznačujete uspořádání lůžek, pak od smlouvy odstupujte s odůvodněním, opět záleží zda by se porušení smlouvy dalo považovat za podstatné či nepodstatné.

      SOS MaS

      7.9.2017

  3. Hezký den, máme problém se zákazníkem, který je podnikatel a nakoupil přes eshop zboží na své IČO. Jedná se o potrubní větrák do restauračních provozů. Chce ho vrátit bez udání důvodu do 14 dnů. Jsme povinni mu vyhovět při odstoupení od smlouvy? Myslíme si, že se toto týká pouze spotřebitelů, tedy koncových zákazníků. Tvrdí že větrák je příliš hlučný a ruší hosty. Děkuji

    Slepičkovi

    7.9.2017

    • Dobrý den, máte pravdu, právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů náleží pouze spotřebitelům. To ale neznamená, že kupující podnikatel nemá žádnou možnost obrany. Pokud zboží neodpovídá smlouvě, je hlučnější, než bylo deklarováno, pak má právo zboží reklamovat s odůvodněním. Jeho práva se pak řídí uzavřenou smlouvou, pokud smlouva mezi Vámi práva z vadného plnění blíže neupravuje pak se řídí občanským zákoníkem a bude záležet na posouzení, zda se jedná o podstatné nebo nepodstatné porušení smlouvy.

      SOS MaS

      7.9.2017

  4. Dobrý den,
    chtěla bych se Vás poradit. Koupila jsem šaty v internetovým obchodě, platila jsem při převzetí na dobírku. Zboží jsem vrátila zcela v pořádku ve lhůtě 14 dnů od vyzvednutí zásilky. Bohužel e-shop mně informoval, že mám ještě doslat účtenku. Jestli ne došlu účtenku, šaty dostanu zpět. Účtenku ale bohužel nemám.

    Jana P.

    7.9.2017

    • Dobrý den, pokud jste vy splnila všechny podmínky pro to, aby odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku bylo účinné, tzn. zaslala jste prodávajícímu písemné odstoupení od smlouvy a vrátila jste zboží, pak je prodávající povinen Vám do 14 dnů vrátit zaplacené finanční prostředky.
      Prodávající by mohl chtít vidět doklad o koupi pouze v případě, že by měl důvodnou pochybnost o tom, že zboží bylo zakoupeno u něj, nebo kdy se tak stalo. To, že jste smlouvu uzavřenou přes internet skutečně s prodávajícím uzavřela, je možno prokázat i jiným způsobem, např. emailem potvrzujícím objednávku, kterou Vám prodávající jako potvrzení o uzavření smlouvy byl povinen zaslat.
      To, že zboží máte u sebe, v podstatě také dokládá, že jste dobírku uhradila, v opačném případě, by Vám totiž dopravce zboží nevydal.
      Některé přepravní společnosti totiž opravdu nevydávají spotřebitelům doklad o převzetí peněz na dobírku. Faktura od prodávajícího se pak nalézá v samotném balíku, nebo je zaslána elektronicky emailem.

      SOS MaS

      7.9.2017

  5. Dobrý den, koupila jsem si přes internet látku, abych mohla ušít týpí pro svoje děti. Látka však při praní ztratila svoji barvu, ačkoliv jsem se při objednávce dotazovala na stálobarevnost a ta mi byla potvrzena. Reklamovala jsem, ale nebylo mi vyhověno, protože jsem už z ní něco vyrobila.
    Můžu se nějak bránit? Děkuji za radu Poláková, Troubky

    Poláková

    7.9.2017

    • Dobrý den, určitě se braňte. Občanský zákoník sice říká v § 2110, že kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. Tento paragraf však pokračuje dál např. těmito vyjímkami, takto:
      To neplatí, použil-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
      Z výše uvedeného vyplývá, že argument, který eshop použil při zamítnutí reklamace nemá oporu v zákoně.

      SOS MaS

      7.9.2017

  6. Dobrý den,
    uvažuju že si zřídím eshop. Vím že má zákazník právo od smlouvy odstoupit a zboží vrátit. Jako provozovatel mám povinnost ho o tom poučit, najdu někde nějaký vzor, ať to mám správně a nic mi tam nechybí? Když tak se pro to můžu i někde zastavit, nebo mi ho můžete poslat?

    Roman

    7.9.2017

    • Dobrý den, nový občanský zákoník ukládá podnikatelům povinnost poskytnout spotřebiteli řadu informací, které jsou uvedeny v jeho § 1811 a v § 1820, mimo jiné podmínky, lhůtu a postupy pro odstoupení od smlouvy.
      Aby se předešlo možným nesrovnalostem, zveřejnila vláda ČR vzorové poučení o právu na odstoupení od smluv uzavřených distančním způsobem (třeba přes internet) nebo mimo obchodní prostory a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
      Tyto vzory jsou součástí Nařízení vlády č. 363/2013 Sb. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2013-363

      SOS MaS

      7.9.2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Font Resize