Sdružení obrany spotřebitelů
Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 30.6.2015

Od | Čvn 29, 2015 | | 20 comments

Téma: Energie – rozúčtování energií, reklamace, změna dodavatele

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
    (tím se zobrazí i další možnosti)
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“)
  • Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl v úterý 30.6.2015 od 13:00 do 14:00 hodin! Nevkládejte již žádné další dotazy, nezobrazí se!!

Napište Komentář

20 Komentáře on "Chat 30.6.2015"

upozornit na

Seřadit dle:   nejnovější | nejstarší
Guest
bill
2 roky 26 dny

Mám podezření, že při uzavírání smlouvy o přechodu k jinému dodavateli elektřiny mě podvedli a rád bych zůstal u svého původního dodavatele. Jak mám postupovat?

Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Dobrý den, velmi obecně Vám poradíme nyní a pokud byste žádal konkrétní pomoc, obraťe se na nás telefonicky případně emailem. Postup je následovný: písemně odvolejte plnou moc, odstupte od smlouvy a svému stávajícímu dodavateli oznamte (písemně), že máte zájem na setrvání u něj. Pokud jste obdrželi nějaké dárky za změnu dodavatele, vrátit nejlépe současně s odstoupením od smlouvy. Vzory odstoupení od smluv naleznete na našich stránkách v sekci Rady OZ od 2014.

Guest
cumacek44
2 roky 26 dny

Je možné věřit kalkulačkám, které najdu na internetu?

Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Nezávislé kalkulátory naleznete na stránkách Energetického regulačního úřadu.

Guest
Kadlečková
2 roky 26 dny
Dobrý den, Dne 19.4.2015 se mi do bytu vetřel pán, který nabízel změnu dodávek energie. Pán měl s sebou tablet nebo co to bylo a vyplňoval data v něm a já podepsala takovou tužkou přímo do tabletu. Žádnou smlouvu jsem nedostlala, ale už psali z ČEZ, že akceptují změnu. Já se však rozhodla, že nic nebudu měnit a tak jsem napsala s pomocí ČEZ odstoupení od smlouvy. Jenomže firma mi napsala, že mám smůlu, protože jsem neodstoupila do 14 dnů od podpisu smlouvy, ale v ČEZ mi řekli, že můžu odstoupit až 5 dní před začátkem odběru. Jak to je?… Read more »
Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Dobrý den, pokud prokážete, že jste smlouvu uzavřela v rámci podomního prodeje, tedy mimo prostory obvyklé k podnikání, máte právo na odstoupení od smlouvy až do doby 5 dní před začátkem odběru. V poslední době totiž někteří prodejci využívají těchto způsobů uzavírání smluv s tím, že se následně vymluví na to, že smlouva byla uzavřena přes internet a ne mimo prostory obvyklé k podnikání. Naštěstí chystaná novela energetického zákona již upravuje práva spotřebitele i v rámci prodeje přes internet.

Guest
Dopálený spotřebitel
2 roky 26 dny

Mohli byste všem doporučit od koho odebírat elektřinu a od koho plyn. Kdo má nejlevnější a zároveň kdo Vás nakonec neokrade. Nechal jsem se několikrát napálit a už nevěřím ničemu.

Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Dobrý den, bohužel Vám nemůžeme doporučit konkrétního dodavatele. Projděte si nabídky porovnejte s vlastním vyúčtováním. Užitečné Vám mohou být kalkulátory Energetického regulačního úřadu (u ostatních nemusí být zaručena nezávislost). Typy kalkulátorů jsou např. kalkulátor kontroly faktury za elektřinu, kalkulátory určené k porovnání nabídek dodavatelů, kalkulátor kapacity plynu.

Guest
Honza
2 roky 26 dny

Chtěl bych si stěžovat na jednu společnost, která obchází domácnosti a nehorázně lže. v televizi jsem zaslechl něco o tom, že by měl existovat něco jako ombudsman pro tyto případy, ale ten v Brně to není. Existuje někdo takový a kde bych ho našel? Díky Honza

Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Dobrý den, ano jedná se o Energetického ombudsmana při Energetickém regulačním úřadě (ERÚ). Kontaktovat ombudsmana můžete, pokud jste využil veškeré možnosti (reklamace, stížnosti, interní ombudsman dodavatele apod.) a ničeho jste nedosáhl. Doporučujeme abyste se nejdříve informoval telefonicky na čísle 255 715 523.
Podání nebo podnět můžete podat na emailovou adresu ombudsman@eru.cz nebo poštou: Odbor ombudsmana, ERÚ, Partyzánská 1/7, 170 00 Praha 7

Guest
Donátová M.
2 roky 26 dny

Prosím o radu. Uzavřela jsem smlouvu s podomním prodejcem o změně dodavatele elektřiny pro domácnost. Rozhodla jsem se smlouvu zrušit. Se smlouvou jsem obdržela i formulář pro vypovězení smlouvy, ve kterém mám uvést číslo smlouvy a odeslat poštou. Bohužel, číslo smlouvy na smlouvě chybí. Bude tedy žádost o vypovězení smlouvy akceptována, pokud odešlu výpovědní formulář bez čísla smlouvy a přiložím kopii smlouvy, z které bude patrno, že toto číslo chybí?

Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Dobrý den, pokud napíšete odstoupení od smlouvy a uvedete veškeré další relevantní skutečnosti jako např. identif. údaje, kdy a jakým způsobem byla smlouva uzavřena apod. a navíc přiložíte kopii smlouvy, nikdo nemůže namítat neplatnost odstoupení od smlouvy, které musí být takto akceptováno.

Guest
Eliška
2 roky 26 dny

Dobrý den, bydlím v družstevním bytě a přišlo mi vyúčtování vody, se kterým nesouhlasím. Během roku nám měnili měřáky a já podle vyúčtování zjistila, že mi najednou stoupla spotřeba vody a to o dost. Chtěla jsem reklamovat měřáky, ale byla jsem upozorněna, že pokud se zjistí, že jsou v pořádku budu muset zaplatit 2 000 Kč za posudek. Mají na to ze zákon právo?

Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Dobrý den, co se týče nákladů spojených s prověřením měřidla, tak obecným pravidlem je, že pokud měřící zařízení závadu nevykazuje, vzniklé náklady na přezkoušení nezávislým meteorologickým střediskem uhradí konečný zákazník, tedy Vy. Ceník tohoto přezkoušení měřidla by měl být uveden v obchodních podmínkách provozovatelů distribučních soustav.

Guest
Dolanská
2 roky 27 dny

Dobrý den, reklamovala jsem vyúčtování spotřeby elektřiny a dopadlo to dobře s tím, že mi mají vrátit rozdíl. Do jaké doby jsou povinni mi vyplatit peníze? Děkuji za odpověď. Dolanská

Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Dobrý den, v případě, že Vám byla reklamace uznána, musí dodavatel vyrovnat rozdíl v platbách do 30 kalendářních dnů.

Guest
Bajerová Světlana
2 roky 27 dny

Dobrý den. Můj 87letý otec podepsal v bytě smlouvu s CE, kdy obch. zástupce použil běžné praktiky šmejdů, porušil vyhlášku MmOstravy o podomním prodeji. Pokud tedy porušili vyhlášku města, znamená to, že je smlouva neplatná?

Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Dobrý den, bohužel porušení vyhlášky města o podomním prodeji NEZPŮSOBUJE neplatnost smlouvy.

Guest
Karel S.
2 roky 27 dny

Dobrý den, nesouhlasím s vyúčtováním za spotřebu energie – elektřiny. U koho a jak mám reklamovat?

Member
SOS MaS
2 roky 26 dny

Dobrý den, Pokud nesouhlasíte s vyúčtováním, musíte se s reklamací obrátit na svého dodavatele. Postupy pro vyřizování reklamací bývají součást obchodních podmínek dodavatele. V reklamaci uveďte identifikační údaje – jméno, příjmení adresa, dále informace o faktuře – zákaznické číslo, číslo odběrného místa případně další údaje a popište co konkrétně reklamujete. K reklamaci přiložte kopii vyúčtování případně další důkazy. Dodavatel je povinen vyřídit reklamaci a zaslat písemnou odpověď do 15 kalendářních dnů od doručení reklamace.

wpDiscuz