Sdružení obrany spotřebitelů
Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 27.9.2017

Od | Zář 26, 2017 | | 6 comments

Téma: Mimosoudní řešení sporů

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
    (tím se zobrazí i další možnosti)
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“)
  • Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl ve středu 27.09.2017 od 13:00 do 14:00 hodin!
Nevkládejte žádné další dotazy, nezobrazí se!

    6 komentářů

  1. Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem zdali je zamítnutá reklamace oprávněná. Přes e-shop jsem si koupila sportovní boty, po 6 měsících se mi úplně rozpadli. Prodejce se vyjádřil že boty nebyli reklamovány ihned po projevení závady a nyní nemůže posoudit zda se jedná o výrobní či mechanické poškození. Proto mi reklamaci zamítl. S tímto vyjádřením nesouhlasím jaké mám právo se bránit. Děkuji Králová.

    Králová

    27.9.2017

    • Dobrý den, podle Zákona o ochraně spotřebitele (§ 20 písm.d) má spotřebitel právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb (dále jen „spotřebitelský spor“). Služby mimosoudního řešení spotřebitelských sporů spotřebitelům bezplatně v ČR poskytuje zejména Česká obchodní inspekce.
      Více informací na https://adr.coi.cz/cs

      Přestože účast na mimosoudním řešení je pro podnikatele v tomto případě povinná, spočívá především v povinnosti poskytnou ČOI součinnost, resp. komunikovat s ní. ČOI nemůže rozhodnout o tom, na čí straně je právo, ale snaží se strany dovézt k oboustranně přijatelné dohodě. Spor nesmí být starší 1 roku.

      SOS MaS

      27.9.2017

  2. Dobrý den, babička podepsala přihlášku k aukci, následně do jednoho měsíce jí bylo doručeno, že jejím novým dodavatel bude firma Stabil energy, která vyhrála aukci to už od prosince. Protože babička má smlouvu s dosavadním dodavatelem ještě na dva roky odstoupili jsme od smlouvy s novým dodavatelem. K našemu překvapení přišla sankce s firmy se kterou babička podepsala energetickou aukci na částku 5000Kč. Po dalším jednání s touto firmou, že sankci musí uhradit. Toto považujeme za klamání seniorů, protože babičce slibovali, že k novému dodavateli přejde až ta dosavadní skončí. Můžete nám poradit zda máme jiné možnosti než soudní spor?

    Havlíček P.

    27.9.2017

    • Dobrý den, na Váš dotaz můžeme doporučit obrátit se na ČOI se stížnosti na nekalé obchodní praktiky, v rámci ADR- mimosoudního řešení sporů při ČOI – http://www.coi.cz

      SOS MaS

      27.9.2017

  3. Dobrý den, mám zamítnutou reklamaci, důrazně jsem to odmítla. Mám ještě jiné možnosti než soudní spor? Jedná se o částku 1500Kč, i soudní znalec si řekl o víc. Děkuji

    Škovránková

    27.9.2017

    • Dobrý den, podle zákona o ochraně spotřebitele(§20 pis. D) má spotřebitel právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu s kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Služby mimosoudního řešení spotřebitelských sporů spotřebitelům bezplatně v ČR poskytuje zejména ČOI. Více info na http://ADR.COI.cz

      SOS MaS

      27.9.2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Font Resize