Sdružení obrany spotřebitelů
Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 25.5.2015

Od | Kvě 25, 2015 | | 18 comments

Téma: Dovolená – uzavírání cestovní smlouvy

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
    (tím se zobrazí i další možnosti)
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“)
  • Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl v pondělí 25.5.2015 od 13:00 do 14:00 hodin a je uzavřen! Nevkládejte již žádné další komentáře, nezobrazí se!!

    18 komentářů

  1. Dobrý den, základní otázka a podle čeho vlastně poznám kvalitní CK?

    Franta S.

    25.5.2015

    • Dobrý den, při výběru kvalitní CK dejte na osobní zkušenost případně recenze. Nejlépe od lidí, které osobně znáte. Pokud již budete mít CK vybranou, chtějte vidět certifikát potvrzující pojištění proti úpadku, případně si platnost poj. smlouvy ověřte u příslušné pojišťovny.

      SOS MaS

      25.5.2015

  2. Dobrý den, koupila jsem dovolenou v březnu a minulý týden mi napsali, že musím ještě doplatit 2000Kč, protože došlo ke zdražení. S tím naprosto nesouhlasím a nevím, co mám teď dělat. CK mi nechce vrátit peníze, které jsem již zaplatila, a vyhrožují, že když nedoplatím, tak mi smlouvu stornují a já budu muset zaplatit storno poplatek!!!

    Hadvigerová

    25.5.2015

    • Dobrý den, pokud nesouhlasíte se změnou zájezdu, máte právo od smlouvy odstoupit a to ve lhůtě, kterou určí pořadatel. lhůta pro odstoupení nesmí být kratší než 5 dní. Pokud lhůtu k odstoupení dodržíte, pak pořadatel nemá právo po Vás požadovat jakékoliv další poplatky, sankce apod.

      SOS MaS

      25.5.2015

  3. Dobrý den, jak je to teď při nákupu dovolené? Je povinností CK se mnou uzavřít smlouvu nebo ne? V CK mi říkali, že stačí potvrzení o zájezdu, ale já chci smlouvu. Co to vlastně je to potvrzení o zájezdu?

    Spůrná Lenka

    25.5.2015

    • Dobrý den, Písemné potvrzení o zájezdu je pořadatel povinen vydat při uzavření smlouvy či bezprostředně po jejím uzavření. Písemné potvrzení o zájezdu, musí splňovat zákonem stanovené náležitosti např. Smluvní strany, které smlouvu uzavírají – pořadatel a zákazník. Vymezení zájezdu, kde musí být alespoň uvedeno datum a čas zahájení a ukončení zájezdu. Všechny služby cestovního ruchu (ubytování, doprava, kulturní program, vstupné, služby průvodce apod.) zahrnutých do ceny zájezdu. Taktéž místo, kde se tyto služby budou poskytovat a dobu jejich trvání. Pokud jsou tyto informace součástí katalogu, může pořadatel v potvrzení uvést pouze odkaz na číslo či jiné označení zájezdu v katalogu. Údaj o ceně zájezdu, výše zálohy, časový rozvrh plateb a další poplatky, které nejsou zahrnuty v souhrnné ceně zájezdu. Způsob, jakým má zákazník uplatnit své právo z porušení povinnosti pořadatele. Včetně lhůty, ve které může své právo uplatnit. Výši odstupného (stornopoplatky), které zákazník pořadateli uhradí, pokud poruší své povinnosti nebo odstoupí od smlouvy z jiného důvodu než pro porušení povinnosti pořadatelem.
      Pokud je smlouva o zájezdu uzavřena písemně a obsahuje údaje, které se liší od písemného potvrzení o zájezdu, může zákazník žádat to, co je pro něj výhodnější. Současně s písemným potvrzením o zájezdu obdrží zákazník doklad o pojištění pořadatele proti úpadku.

      SOS MaS

      25.5.2015

  4. Dobrý den, objednal jsem si zájezd přes internet a do 14 dnů jsem si to rozmyslel a odstoupil od smlouvy. CK mi však napsala, že mm smůlu, že budu platit storno poplatek. Četl jsem, že spotřebitelé mohou od smlouvy odstoupit, když je koupená přes internet do 14 dnů bez důvodu a firma musí vrátit všechny peníze. Tak jak to je?

    Miloš Kapustník

    25.5.2015

    • Dle NOZ je možno smlouvu o zájezdu uzavřít čistě distančním způsobem např. přes internet. Na rozdíl od jiných smluv takto uzavřených, NELZE od smlouvy o zájezdu odstoupit ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodů viz. §1837 písm.j)

      SOS MaS

      25.5.2015

  5. Dobrý den, už několikrát mě CK nachytala na sliby a skutek utek. Jak tedy zajistit, aby své sliby dodrželi?

    Honza

    25.5.2015

    • Dobrý den, vše co požadujete od CK navíc a co není uvedeno např. v katalogu, nechte uvést v písemném potvrzení o zájezdu.

      SOS MaS

      25.5.2015

  6. Dobrý den, mohou cestovní kanceláře měnit smluvní podmínky podle libosti? Stalo se nám, že jsme si koupili zájezd půl roku dopředu (first minute) a během té doby nám několikrát (3x) změnili podmínky zájezdu a když jsme se nakonec ohradili, tak nám řekli, že co bychom za takovou cenu chtěli. Jak se můžeme bránit?

    Pavel+Lenka

    25.5.2015

    • Dobrý den, měnit cenu lze jen tehdy, byla-li tato možnost předem domluvena (v ve smlouvě, obchod. podmínkách…). Zvýšit cenu lze jen z toho důvodu, že se před odjezdem zvýšila cena dopravy, pohonných hmot nebo platby spojené s dopravou (např.letištní popl.) nebo ze změní kurz koruny o více než 10%. Pořadatel je povinen odeslat oznámení o změně ceny nejpozději 21 dnů před zahájením zájezdu. Pokud zašle toto oznámení později, nemá zvýšení ceny právní účinky. Taktéž se může stát, že bude pořadatel nucen změnit podmínky zájezdu s tím, že v důsledku toho může dojít též ke změně ceny. Nesouhlasí-li zákazník s touto změnou, má právo od smlouvy odstoupit. Pozor lhůtu pro odstoupení od smlouvy určí pořadatel zájezdu, ale nesmí být kratší než 5 dnů a musí skončit před zahájením zájezdu.

      SOS MaS

      25.5.2015

  7. Dobrý den, mockrát se nám stalo, že nám CK slíbila pokoj s výhledem na moře a na místě nám řekli, že ne anebo s příplatkem. Když jsme se vrátili, tak nám pak v CK, že to bohužel neovlivní. Jak to tedy je?

    Manželé Filipovi

    25.5.2015

    • V případě, že žádáte pokoj s výhledem na moře a eventulně platíte za tuto službu poplatek navíc, je nutné, aby byl údaj o pokoji s výhledem na moře byl uveden buď v písemné smlouvě či v písemném potvrzení o zájezdu.

      SOS MaS

      25.5.2015

  8. Dobrý den to jsem ještě já, a jaký je teda rozdíl mezi agenturou a cestovní kanceláří?

    monika.j

    25.5.2015

    • Dobrý den, Cestovní kancelář patří podle živnostenského zákona mezi živnosti koncesované. Provozovatel cestovní kanceláře je podnikatel, který je na základě koncese oprávněn organizovat, nabízet a prodávat zájezdy. Cestovní kancelář je povinna sjednat pojištění záruky pro případ úpadku. Cestovní agentury patří podle živnostenského zákona mezi živnosti volné. Tyto agentury působící v oblasti cestovního ruchu či vykonávající průvodcovskou činnost v oblasti cestovního ruchu, mohou poskytovat jen některé činnosti. Nejčastěji se zaměřují na zprostředkování prodeje zájezdů jiných cestovních kanceláří. V rámci živnosti může cestovní agentura rovněž prodávat věci související s cestovním ruchem, zejména vstupenky, mapy, plány, jízdní řády, tištěné průvodce a upomínkové předměty. CA nemá povinnost sjednat pojištění proti úpadku, tak jako CK.

      SOS MaS

      25.5.2015

  9. Dobrý den, slyšela jsem, že když jedu na dovolenou přes cestovní agenturu, tak se může stát, že když bude dovolená zrušená, tak mám smůlu a nedostanu nic. Co je na tom pravdy? Děkuji

    monika.j

    25.5.2015

    • Dobrý den,

      cestovní agentura je pouhým zprostředkovatelem zájezdů, tudíž nemusí být ze zákona pojištěna proti úpadku, tak jak je tomu u cestovních kanceláří. V případě, že nakupujete zájezd prostřednictvím agentury, jsou zástupci cestovní agentury povinni Vás informovat pro kterou cestovní kancelář je prodej zájezdu zprostředkován. Na Vaši žádost musí předložit doklad o pojištění proti úpadku té cestovní kanceláře, pro kterou je zájezd zprostředkováván. Pokud nebudou příslušné doklady předloženy a tím prokázáno pojištění proti úpadku, pak se opravdu může stát, že v případě zrušení zájezdu nedostanete nic.

      SOS MaS

      25.5.2015

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Font Resize