Sdružení obrany spotřebitelů
Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 20.7.2017

Od | Čvc 19, 2017 | | 18 comments

Téma: Letecká přeprava

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
    (tím se zobrazí i další možnosti)
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“)
  • Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl ve čtvrtek 20.06.2017 od 13:00 do 14:00 hodin!
Nevkládejte jíž žádné další dotazy, nezobrazí se!

    18 komentářů

  1. Dobrý den, odlétali jsme na dovolenou a chtěli jsme si zkrátit s kamarády čas tak jsme šli do místní restaurace. Dvě hodiny čekání na odlet je dlouhá doba tak jsme vypili více množství alkoholu. Měli jsme potom problém s tím že nás nechtěli pustit do letadla kvůli hlučnosti a nakonec jsme dostali jiné místa kvůli bezpečí a klidného letu ostatních cestujících. Chci se zeptat zdali mají na toto právo? a jestli nás nečeká nějaká dodatečná sankce? Děkuji.

    Filip a spol.

    20.7.2017

    • Dobrý den, pokud existují přiměřené důvody odmítnout přepravit cestující leteckou dopravou, přestože se přihlásili včas k nástupu na palubu, kterými mohou být například zdravotní důvody, důvody bezpečnosti nebo ochrany, nedostatečné doklady…, může dojít až k tomu, že Vás k přepravě nepřipustí. Měli jste tedy štěstí, že jste odletěli a došlo pouze ke změně míst v letadle. Z Vaší strany nelze žádat jakoukoliv kompenzaci. Nepředpokládám, že by po Vás letecká spol. ještě požadovala nějakou sankci, ale je potřeba si uvědomit, že takováto sranda může přijít poměrně draho, protože reálně hrozí, že nikam neodletíte.

      SOS MaS

      20.7.2017

  2. Zdravím, jak zjistím na kolik mám případně nárok, existuje nějaká tabulka?

    Hanz

    20.7.2017

    • Dobrý den, výše nároku se odvozuje od vzdálenosti místa odletu do cílového místa určení, které bylo uvedeno na potvrzené rezervaci, bez ohledu na případná mezipřistání či odklony.
      Je-li vzdušná vzdálenost do 1500 km, pak náhrada škody činí 250 EUR, v rozmezí od 1500 km do 3500 km v letech mimo EU, případně více než 1500 km v rámci EU, je nárokovaná částka 400 EUR, a ve všech ostatních letech 600 EUR.

      SOS MaS

      20.7.2017

  3. Dobrý den, měli jsme odletět s mým synem (10 let) a mými prarodiči na zájezd, který nám zakoupili. Nepohlídala jsem to, a synovi pár dnů před odletem propadl pas. Syna mám zapsaného v pasu, tak jsem v ničem neviděla problém, na letišti pak vyžadovali vlastní cestovní doklad. Nejedná se náhodou o případ neoprávněného odepření nástupu do letadla. Odletět jsme nemohli, odletěli pouze prarodiče, kteří se mnou nyní nemluví, protože se jednalo o celkem luxusní zájezd 

    Jana Přibylová

    20.7.2017

    • Dobrý den, bohužel doby, kdy děti mohly cestovat do zahraničí díky zápisu do pasu rodiče, jsou dávno pryč. Cestování dětí zapsaných v cestovních pasech rodičů bylo možné jen do 26. června 2012, od této doby musí mít každé dítě vlastní cestovní doklad. Nedostatečné cestovní doklady jsou důvodem pro odepření nástupu do letadla bez jakékoliv kompenzace.

      SOS MaS

      20.7.2017

  4. Dobrý den, můj let byl zrušený minulý týden, kvůli tornádu nad Vídní, resp. letěli jsme až druhý den ráno.

    David Száz

    20.7.2017

    • Dobrý den, zrušení letu kvůli špatnému počasí, se považuje za mimořádné okolnostmi, kterým nebylo možné přiměřenými opatřeními zabránit, což leteckou společnost zbavuje odpovědnosti za finanční kompenzaci. Pokud jste již byl na letišti měl jste nárok na jídlo a občerstvení přiměřené čekací době a dále na dva telefonní hovory, textové zprávy nebo e-maily. Pokud se má náhradní let uskutečnit následující den, máte rovněž právo na nocleh.

      SOS MaS

      20.7.2017

  5. Dobrý den, letenku ještě nemám, právě zvažujeme s pár známými poměrně výhodnou koupi, ale je to s dvěma přestupy. Známí, kteří dost cestují mě přesvědčují, že to bude v pořádku. Vyjde to sice paradoxně levněji než přímý let, nebo let s jedním přestupem, ale co když bude mít první nebo druhé letadlo zpoždění a nám uletí navazující let?

    Haňula...

    20.7.2017

    • Dobrý den, tady záleží zda jsou lety uskutečňovány v rámci jedné rezervace (důležité je i to, zda dochází pouze k jednomu odbavení zavazadel, tedy zda např. máte povinnost vyzvedávat a znovu odbavovat svá zavazadla). V případě, že jsou lety součástí jedné rezervace což je zásadní, pak má dopravce povinnost vám nabídnout buď náhradu za letenku a nejbližší možný zpáteční let na výchozí letiště, nebo časově nejbližší možné přesměrování do cílové destinace, nebo přesměrování v pozdějším čase, podle vašeho přání a za srovnatelných dopravních podmínek, s výhradou dostupnosti míst. Zvolíte-li přesměrování a do cíle dorazíte se zpožděním 3 hodiny nebo více, pak máte nárok na náhradu škody. Pokud nejde o jednu rezervaci, vyzvedáváte zavazadla a znovu odbavujete, pak při zpoždění předchozího letadla nemáte výše uvedené nároky, pouze nárok na případnou kompenzaci z tohoto jednoho letu, pokud zpoždění bude větší než tři hodiny viz. předchozí dotaz.
      Posouzení případných nároků je poněkud složitější, prosím pošlete podrobnější popis do emailu poradna@sos-msk.cz

      SOS MaS

      20.7.2017

  6. Dobrý den, kdo to má na starosti hlídat? nejsem spokojený nedostali jsme ani bagetu, personál na letišti byl arogantní a ani informace jsme skoro žádné nedostali.

    Javorek P.

    20.7.2017

    • Dobrý den, dozorovým orgánem, reps. vnitrostátním orgánem zodpovědným za prosazování právních předpisů o právech cestujících v EU je v ČR Úřad pro civilní letectví. Je potřeba zjistit, který úřad je příslušný pro Váš případ, může to být jiný úřad v jiném členském státě, podle toho odkud kam jste letěli, zda jste přestupovali atd. Pokud k události, kterou popisujete došlo v jiném státě je potřeba se obrátit na příslušný úřad v dané zemí, jejich seznam najdete na následující internetové stránce: http://www.apr.europa.eu/
      Na personál letiště si můžete stěžovat u vedení daného letiště.

      SOS MaS

      20.7.2017

  7. Dobré dopoledne, jaké musí být zpoždění, abych měl nárok na náhradu škody?

    Jaromír Pažitný

    20.7.2017

    • Dobré odpoledne, musí dojít k tzv. významnému zpoždění. Soudní dvůr rozhodl, že cestující, jejichž let byl zpožděn, mohou utrpět podobnou újmu spočívající ve ztrátě času jako cestující, jejichž let byl zrušen. Na základě zásady rovného zacházení mají cestující, kteří se dostali do cílového místa určení se zpožděním, které činí tři hodiny a více, nárok na stejnou náhradu škody jako cestující, jejichž let byl zrušený. Nicméně takové zpoždění nezakládá nárok na náhradu škody ve prospěch cestujících, jestliže letecký dopravce může prokázat, že významné zpoždění bylo způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné zabránit, i kdyby byla přijata všechna přiměřená opatření (povětrnostní podmínky, stávka na letišti..). Nárok máte např. pokud zpoždění způsobila technická závada na letadle.

      SOS MaS

      20.7.2017

  8. Dobrý den, prosím, kde si mám žádat pokud byl můj let zpožděn. Letenky jsem nekupovala od letecké společnosti ale přes portál esky.

    Žanetka

    20.7.2017

  9. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda mám nárok na kompenzaci, podle směrnice, kterou zmiňujete také v případě, že jsem letěla se společností SWISS AIR z Curychu do Vídně? Švýcarsko není tuším členem EU tak teď nevím, asi spíš ne, že?

    Homolová Věra

    20.7.2017

    • Dobrý den, jedná se o Nařízení EU o právech cestujících v letecké přepravě. Nárok na kompenzaci má cestující, který odletá z destinace mimo EU, v případě pokud má přílet v EU a letí s leteckou společností z EU. Toto nařízení však platí i na Island, Norsko a Švýcarsko, takže se ve Vašem případě žádost o kompenzaci můžete zaslat.

      SOS MaS

      20.7.2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Font Resize