Sdružení obrany spotřebitelů
Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 19.10.2017

Od | Říj 18, 2017 | | 14 comments

Téma: Vyúčtování energií a vody

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
    (tím se zobrazí i další možnosti)
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“)
  • Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl ve čtvrtek 19.10.2017 od 13:00 do 14:00 hodin!
Nevkládejte již žadné další dotazy, nezobrazí se!

    14 komentářů

  1. Dobrý den, maminka bydlí v bytovém domě, který je vedený jako sociální bydlení. Každý čtvrtrok jim chodí vyúčtování za plyn, vodu, společné prostory. Tento měsíc se tam objevila položka – pravidelná výměna/kontrola vodoměrů, měřičů tepla – každému to dělá přes tisíc Korun. V baráku si svolali minulý týden na chodbě schůzi nájemníků a dohodli se, že to nezaplatí. A´t si to zaplatí majitel domu, jsou to jeho měřiče. Většina z obyvatel na to podle mě ani nemá peníze. Já se ale celkem bojím, aby se maminka nedostala do problémů, tak to radši ověřuji.

    Milena Dubská

    19.10.2017

    • Dobrý den, moc Vás patrně nepotěšíme. Nájemce by měl v bytě hradit náklady na tzv. běžnou údržbu a drobné opravy. Co se tím myslí, stanoví nařízení vlády 308/2015. Zkuste se podívat třeba zde: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-308. Pokud se jedná opravy a certifikaci bytových měřidel podle zákona o metrologii nebo zařízení pro rozdělování nákladů na vytápění a opravy a certifikace bytových vodoměrů teplé a studené vody, pak se jedná o drobné opravy, které hradí nájemce.

      SOS MaS

      19.10.2017

  2. Dobré odpoledne, reklamovali jsme v květnu rozúčtování. Najednou jsme tam měli nedoplatek skoro 10000,- a to nám vždycky něco vraceli. Ale bohužel nám to dvakrát zamítli, je možné se proti tomu ještě nějak bránit? Na který úřad je možné se obrátit. Na internetu píšou, že nikam, že se s tím prostě musíme smířit.

    S+V

    19.10.2017

    • Dobrý den, neznáme podrobnosti Vašeho případu, a ani nepíšete, o co se jednalo, zda o vyúčtování energií, či o vyúčtování služeb spojených s bydlením (rozúčtování vody, tepla, výtahů, spol prostor…), takže se nelze nijak vyjadřovat k oprávněnosti Vašeho požadavku. Budeme vycházet z toho, že se jedná o služby ve smyslu Zákona o službách. Obecně bohužel opravdu platí, že v ČR neexistuje žádný dozorový orgán, který by měl ve své kompetenci dozor nad správností rozúčtování těchto služeb. Neznamená to, ale že by se člověk byl nucen smířit s čímkoliv co mu poskytovatel těchto služeb zašle, je zde totiž ještě možnost soudní obrany. Před podáním žaloby, ale určitě zkontaktujte nějakého odborníka, který posoudí oprávněnost Vašich požadavků, a raději využijte právních služeb nějakého advokáta.

      SOS MaS

      19.10.2017

  3. Dobrý den,pronajímatel vyplatil přeplatek za poslední rok nové obyvatelce bytu. My jsme se totiž loni v září odstěhovali. Když jsme odcházeli tak nám odmítl dát vyúčtování s tím, že nemá podklady, tak až v dubnu. A pak tohle, máme si to vyřídit mezi sebou. Snažili jsme se novou nájemnici kontaktovat s tím, že část přeplatku patří nám, ale odmítá s námi mluvit. Je to správný postup, vždyť většinu záloh jsme zaplatili my!

    Pavelkovi

    19.10.2017

    • Dobrý den, takový postup pronajímatele jistě není v pořádku. Zákon o službách pamatuje i na případy, kdy se během rozhodného období změní příjemce služeb a stanoví pravidla pro spravedlivé rozúčtování a vyúčtování záloh mezi oba příjemce. Podle našeho názoru majitel bytu nemůže postupovat tak, že vyplatí přeplatek jednomu s tím, že se mají vyrovnat. Trvejte na zaslání řádného vyúčtování. Pokud je poskytovatel služeb v prodlení můžete na něj tlačit také hrozbou pokuty, viz předchozí dotaz.

      SOS MaS

      19.10.2017

  4. Dobrý den, bydlím v nájmu a majitel bytu mi odmítá dát vyúčtování záloh, které jsem mu zaplatil, platím mu zálohy na teplo, vodu…, každý měsíc 4 tisíce. Myslím si, že bych tam měl přeplatek. Je to jeho povinnost mi to vyúčtování dát a vrátit přeplatky? A do kdy, je říjen?

    Jan B.

    19.10.2017

    • Dobrý den, co se týká vyúčtování zaplacených záloh na služby, podle zákona je nezbytné jej provést nejpozději do čtyř měsíců od skončení zúčtovacího období, kterým je typicky kalendářní rok, tedy zpravidla do konce dubna. Je potřeba ale počítat také s tím, že termíny k vystavení vyúčtování si lze v nájemní smlouvě ujednat i v jiném termínu a je potřeba si přečíst podrobně nájemní smlouvu, zda podobné ustanovení neobsahuje. Některé nájemní smlouvy mohou obsahovat také ujednání o paušálu. Raději došlete veškeré podklady na poradnu.
      Pokud pronajímatel ve lhůtě vyúčtování nedodal, může být s ohledem na výše uvedené v prodlení, za což mu hrozí pokuta ve výši 50 Kč za každý den.

      SOS MaS

      19.10.2017

  5. chci se zeptat, kdy chodí vyúčtování elektriky a plynu? Na elektriku mám ČEZ (zálohy mám rozepsané do února 2018, vyúčtování by asi mělo přijít v březnu), na plyn Innogy mám zálohy psané do října. Jsem v novém bytě, odstěhovala jsem se od rodičů, tak jsem to zatím nikdy neřešila a ani nevím jak to chodí. Docela se děsím nějakého doplácení zálohy mám asi malé.

    lacinová

    19.10.2017

    • Dobrý den, záleží na smluvním ujednání, podívejte se do smlouvy, tam byste měla vše najít.

      SOS MaS

      19.10.2017

  6. Dobrý den, taky jsem se setkal s něčím podobným. Nesouhlasil jsem, a odmítl zaplatit. Když jsem volal na linku, tak mi řekli, že to musím zaplatit a pak že se mi to když tak vrátí. To jako fakt můžou chtít???

    Kapeš M.

    19.10.2017

    • Dobrý den, je potřeba si uvědomit, že reklamace zpravidla nemá odkladný účinek. Tedy je nutné vše včas uhradit, a to bohužel i v případě, že jste se rozhodli fakturu reklamovat. Jinak řečeno fakturu za odebranou energii musíte zaplatit, i když s její výší nesouhlasíte. Dodavatele sice můžete požádat, např. pokud se jedná o nějaký enormní nedoplatek o odložení platby (do vyřízení reklamace), nebo o splátkový kalendář, ale pokud vám nevyhoví, riskujete, že Vám naúčtuje také případné sankce. Pokud bude reklamace oprávněná dodavatel je povinen Vám rozdíl samozřejmě vrátit.

      SOS MaS

      19.10.2017

  7. Dobrý den, reklamovala jsem vyúčtování a stále čekám na vyjádření. Uplatnila jsem reklamaci, ale nevím čím je tak vysoký nedoplatek za plyn, který mi naúčtovali způsobený! V tom vyúčtování aby se čert vyznal. Můžu vycháze pouze z toho, že u svého dřívějšího dodavatele jsem platila mnohem méně. Bohužel jsem se nechala přesvědčit a změnila firmu, ted toho lituju. Od dodavatele chci odejít, už mám podanou výpověď. Děkuju Sošková

    Sošková

    19.10.2017

    • Dobrý den, samozřejmě nelze takto konstatovat, čím je to způsobeno, důvodů může být mnoho,např. změně dodavatele nebyl proveden fyzický odečet plynoměru, ale byl pouze odhadnut výpočtem podle platné legislativy a technických norem, což může vést ke zkreslení (pokud máte možnost zkontrolujte zda stavy odpovídají), může být vadný plynoměr, může docházek k úniku plynu (to byste patrně cítila), můžete mít porouchaný spotřebič, např. kotel, roli mohla hrát také tužší zima. Variant je mnoho, počkejte na rozhodnutí o podané reklamaci. A pokuste se vyloučit některé z výše uvedených možností. Co se týče ukončení smlouvy s dosavadním dodavatelem, buďte obezřetná, abyste postupovala v souladu s uzavřenou smlouvou – postup je rozdílný u smluv uzavřených na dobu určitou a neurčitou, můžete se zbytečně vystavit hrozbě nemalých sankcí, pak by se vám přechod jinam nemusel vůbec finančně vyplatit.

      SOS MaS

      19.10.2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Font Resize