Sdružení obrany spotřebitelů
Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 15.6.2017

Od | Čvn 14, 2017 | | 14 comments

Téma: Smlouva o zájezdu

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
    (tím se zobrazí i další možnosti)
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“)
  • Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl ve čtvrtek 15.06.2017 od 13:00 do 14:00 hodin!
Nevkládejte již žádné další komentáře, nezobrazí se!

    14 komentářů

  1. Dobrý den, chtěl bych začít podnikat v cestovním ruchu, otevřít si vlastní cestovní kancelář. Poskytujete servis také podnikatelům. Bude to hodně vyřizování, zaplatím.

    Markus...

    15.6.2017

  2. Dobrý den, koupili jsme si vloni zájezd do Bulharska, letecky do hotelu nevhodného pro děti, s all inklusive, v domcích v zahradě. Jaké bylo naše rozčarování, že v zahradě vedle našeho domečku bylo dětské hřiště s animačními programy od rána do 20ti hodin. All inklusive- včetně nápojů byl nedostačující, neboť nanuky, zmrzliny, nápoje byly přednostně podávany pro děti, hotel byl v kategorii „hotel for kids“ . A vrcholem bylo, že uklid byl mizerný, na naše stížnosti nám delegát nechal vypsat reklamační protokol, ale kopii nám nedal- takže jsme si ji tajně vyfotili aspoň na mobil. A 2dny před koncem pobytu nám vykradli pokoj- prý jsme neměli zavřené okno- s čímž jsme nesohlasili- celý den jsme strávili na policii,. ale nic se nevyšetřilo.
    V ČR jsme znovu podali stížnost, kterou jsem přes email podali už v době dovolené, ale agentura nám poslala jen nicneříkající oznámení o tom, že na internetu jsem si měli sami ověřit recenze o hotelu, že nás informovali o hotelu vhodným pro děti…, což není pravda, jsme senioři ve věku 65-73let . Jeli jsme dva páry a měli jsme uplně zkaženou dovolenou. MŮŽEME SE NĚJAK BRÁNIT? Kdybychom zase naletěli…..

    Novákovi Pelhřimov

    15.6.2017

    • Dobrý den, taková zkušenost je opravdu mrzutá, zejména kdy vybíráte hotel podle určitých kritérií. V podstatě Vám mohu poskytnout stejnou radu, jak jako paní Kudělkové přečtěte si níže. Je tu možnost zkusit mimosoudní řešení sporů – tzv. ADR. Co se týče klamavých nebo zavádějících informací podaných před uzavřením smlouvy nebo v době uzavírání smlouvy, které následně neodpovídaly skutečnosti, pak je možno podat podnět k prošetření na Českou obchodní inspekci pro podezření na nekalé obchodní praktiky.

      SOS MaS

      15.6.2017

  3. Jak se mám bránit zamítnuté reklamaci od CK. Vím že je to delší dobu ale kdyby se to mělo opakovat letos ráda bych byla připravená. Co se stalo… Měli jsme koupený zájezd do Bulharska do hotelu Colosseo s programem All Inclusive červenec 2016 (vybírali jsme hotel vhodný pro rodiny s dětmi s dětskými animačními programy, proto jsme ho zakoupili už v únoru 2016!).
    Již po příjezdu nám delegát řekl, že Bulharsko je jiné a nemáme srovnávat. To nás zaskočilo, později jsme pochopili. Nebudu se rozepisovat, co všechno bylo špatně a jinak než CK inzeruje. Hlavně slibované animační programy scvrkly na dvě krátké akce pro děti. Celé jsme to reklamovali, stejně jako jídlo, u kterého se tvořily neskutečné fronty. CK samozřejmě reklamaci zamítla.

    Kudělková

    15.6.2017

    • Dobrý den, v případě zamítnuté reklamace, a reklamace zájezdu v tom nejsou výjimkou, existují zpravidla dvě cesty dalšího postupu, cesta soudní a cesta mimosoudní. V prvním kroku bychom Vám doporučili využít cestu mimosoudní, která je zpravidla rychlejší a je spojena s menšími náklady. Mimosoudní řešení sporů, nabízí např. Česká obchodní inspekce. Více konkrétních informací naleznete na jejich stránkách: https://adr.coi.cz/cs Tento způsob řešení sporů je pro spotřebitele bezplatný, takže by bylo pro Vás výhodné jej využít před tím, že přistoupíte k případnému soudnímu vymáhání. ADR je možno zahájit max. do 1 roku. Podle toho co píšete bych zvážila také podání podnětu na klamavou obchodní praktiku u České obchodní inspekce.

      SOS MaS

      15.6.2017

  4. Dobrý den, můžete mi prosím poradit? chceme si pronajmout auto na cestování po Španělsku (dovolená na 9 dní). Je bezpečné si pronajmout auto až v Granadě? Nebo lépe zvolit pronájem v ČR. Na co si máme dát pozor- pojistka, atd. Jedeme takto poprvé a máme strach posílat peníze dopředu, máte s tím nějaké zkušenosti. Děkuji MCH

    MCH

    15.6.2017

    • Dobrý den, půjčit si auto během dovolené je v dnešní době zcela běžné. Platí však stejně jako u jakéhokoliv nákupu a obzvláště pokud uzavíráte smlouvu na dálku pečlivě vybírat, kterou půjčovnu zvolíte. Ideální je připravit se dopředu a zorientovat o cenách pronájmu aut v daném místě pomocí některého z vyhledávačů, který srovnává nabídky půjčoven v daném místě. Nedívejte se však jen po ceně, důležité jsou informace o dalších podmínkách, např. pro pohonné hmoty, spoluúčast při nehodě (pojištění odpovědnosti je v případě půjčení auta opravdovou nutností), další poplatky (za druhého řidiče, sedačku pro dítě…). Některé půjčovny mají stanoveny další podmínky – např. jak dlouho máte řidičské oprávnění, věk řidiče… Přečtěte si recenze ostatních zakázníků, dozvíte se mnoho např. o technickém stavu vozidel, obtížnosti vyzvednutí auta a jeho vrácení atd. Pokud si vyberete renomovaného zprostředkovatele, nemusíte se obávat zarezervovat si auto již nyní z ČR. Budete mít jistotu, že auto na Vás bude po příletu čekat. Výhodou pronájmu na místě je, že auto fyzicky vidíte… V obou případech ale platí číst smluvní dokumentaci – znalost jazyka je tedy nutností.

      SOS MaS

      15.6.2017

  5. Dobrý den, za týden mám odjet s jednou cestovkou do Slovinska, ale bohužel jsem si poranil koleno a nemohu odjet. Součástí zájezdu jsou náročné tůry, to s tím kolenem nedám. Musí mi vrátit celou zaplacenou částku nebo po mě mohou chtít nějake peníze?

    biker99

    15.6.2017

    • Dobrý den, případné stornopoplatky byste měl najít ve smlouvě. Čím dřív to oznámíte tím líp. Platí pravidlo, že čím blíž termínu odjezdu zájezd zrušíte, tím jsou tyto poplatky vyšší. Pro podobné případy je někdy vhodné sjednat si pojištění storna zájezdu, ale i tady musí být člověk opatrný, takové smlouvy často obsahují řadu výluk z pojištění. Pokud ho máte, obraťte se na svou pojišťovnu.
      Další možností, která Vám může zachránit Vaše peníze je postoupení smlouvy o zájezdu na někoho jiného. Pokud máte kamaráda, který by jel místo Vás, musíte pořadateli zájezdu změnu v osobě zákazníka včas nahlásit. Učiňte tak písemně a přiložte prohlášení náhradníka, že s uzavřenou smlouvou souhlasí a že splní podmínky účasti na zájezdu. Máte odjet za týden. Pozor zákon předpokládá, že takovou změnu by měl účastník nahlásit alespoň 7 dnů před zahájením zájezdu, ale je možno se domluvit i později. Se změnou v osobě mohou vzniknout pořadateli náklady, ty musíte samozřejmě uhradit. Největší náklady ve změně osoby vznikají v okamžiku, kdy je vystavena letenka na určitou osobu. Náklady na změnu letící osoby jsou často i ve výši ceny letenky, je to z toho důvodu, že někdy je potřeba původní letenku úplně zrušit a koupit novou.

      SOS MaS

      15.6.2017

  6. Mám právě čerstvou zkušenost. Náš vrátili jsme se se ženou z Mallorky, vždy jezdíme mimo sezónu, ale letos to moc nedopadlo. Hlavně co se týče jídla. Nastudoval jsem že můžu požadovat slevu, ale nevím jak velkou slevu mám uplatňovat, jeden účastník na zájezdu tam říkal že je někde stanoveno, jak velkou slevu můžeme chtít. V zákoně ani ve smlouvě jsem nic nenašel, prosím nevíte, co měl na mysli. Hledám to zrovna na Vašich stránkách a narazil na tuto diskusi, tak toho využívám Děkuji Podhorný Josef

    Podhorný Josef

    15.6.2017

    • Dobrý den, Váš kolega měl pravděpodobně na mysli tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Jak její název napovídá platí spíše pro Německé cestovatele, ale pro stanovení případných nároků ji doporučujeme prostudovat. Tato tabulka není pro subjekty podnikající na našem území sice právně závazná, ale i naše soudy se zvláště v poslední době přiklánějí k tomu, že tato tabulka může být vhodným vodítkem pro stanovení výše kompenzací zejména při mimosoudním řešení vzniklých sporů. Tabulku najdete např. tady http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf

      SOS MaS

      15.6.2017

  7. Dobrý den, máme jet na poznávací zájezd do Francie. Bohužel jsme si nevšimli, že ve smlouvě máme něco o min. počtu účastníků a podle cestovky nyní hrozí, že vůbec neodjedeme, už mám v práci nahlášenou dovolenou, tak se mi to nelíbí. Co když se zájezd zruší kvůli nedodržení minimálního počtu zákazníků na zájezd? Mohu si zvolit jiný zájezd? Co se stane se slevami, které jsem měl na původní zájezd?

    Petr

    15.6.2017

    • Dobrý den, Podle občanského zákoníku je skutečně možné podmínit uskutečnění zájezdu dosažením určitého počtu zákazníků. Musí to být uvedeno výslovně v potvrzení o zájezdu (smlouvě) a také lhůta, v Vám musí pořadatel nejpozději oznámit zrušení zájezdu proto, že určeného počtu zákazníků nebylo dosaženo. Pro náhradní zájezd platí tyto pravidla: zrušil-li pořadatel zájezd z jiného důvodu než pro porušení povinnosti zákazníkem, nabídne pořadatel zákazníkovi náhradní zájezd celkově odpovídající alespoň tomu, co bylo původně ujednáno. Pozor to ale pouze v případě, že je v pořadatelových možnostech takový zájezd nabídnout.
      Dohodnete-li se o náhradním zájezdu, nemá pořadatel právo zvýšit cenu, i když je náhradní zájezd vyšší jakosti. Je-li náhradní zájezd nižší jakosti, vyplatí Vám pořadatel rozdíl v ceně.

      SOS MaS

      15.6.2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Font Resize