Sdružení obrany spotřebitelů
Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 10.8.2017

Od | Srp 9, 2017 | | 18 comments

Téma: Telekomunikační služby

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
    (tím se zobrazí i další možnosti)
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“)
  • Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl ve čtvrtek 10.08.2017 od 13:00 do 14:00 hodin!
Nevkládejte již žádné další dotazy, nezobrazí se!

    18 komentářů

  1. Dobrý den,chtěl jsem se zeptat, jestli mi může Vodafone, jako poskytovatel mých mobilních služeb zvýšit cenu služeb z „interních“ důvodů, ačkoliv mám platnou smlouvu do 10/2017?

    Filip K.

    10.8.2017

    • Dobrý den, občanský zákoník za určitých okolností a při splnění podmínek daných tímto zákonem, umožňuje smluvní straně jednostrannou změnu smluvních podmínek. U operátorů stanoví další podmínky pro jednostrannou změnu smlouvy ze strany poskytovatelů mobilních služeb také zákon o elektronických komunikacích. Podmínkami jsou – přiměřenost rozsahu změn a možnost změnit jednostranně podmínky musí být ve smlouvě dopředu platně ujednána, a taky jak se změna účastníkovi oznámí a musí být účastníkovi dáno právo tuto změnu odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve výpovědní lhůtě dostatečné k obstarání obdobného plnění od jiného poskytovatele. Operátor je povinen nejméně jeden měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a na webových stránkách a o tomto uveřejnění Vás informovat. Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (což ve Vašem případě je – pokud jsme správně z komunikace pochopili, jde ve Vašem případě o změnu ceny směrem nahoru), je podnikatel povinen Vás prokazatelně informovat rovněž o právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebudou pro Vás akceptovatelné. Informaci je podnikatel povinen Vám poskytnout stejným způsobem, jakým Vám zasílá vyúčtování. Pokud máte pochybnosti o tom, zda Váš operátor postupoval v souladu se zákonem, můžete se obrátit na je ČTÚ.

      SOS MaS

      10.8.2017

  2. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak je to momentálně s voláním ze zahraničí, když vyjedu do Evproských zemí. Jestli se nemusím bát volat jako doma nebo je to nějak jinak zpoplatněno? Je teď kolem toho takový humbuk že se v tom neorientuji. Děkuji za odpověď.

    Blažena Konopníková

    10.8.2017

    • Dobrý den pokud se budete pohybovat v zemích EU pak byste měla volat „jako doma“, tzn. bez jakýchkoliv příplatků za roaming. Pokud máte neomezené volání nebo volné minuty pak voláte v rámci toho. Trochu jiná situace je pro ty co mají volání zdarma pouze do vlastní sítě, pak i když volají ze zahraničí v rámci sítě, je jim účtována stejná cena jako za volání do sítě jiného operátora. Záleží tedy na Vašem tarifu. Pro bližší informaci doporučujeme přečíst naši tiskovou zprávu z tohoto měsíce.

      SOS MaS

      10.8.2017

  3. Zdravím, můžete mi dát radu? Změnila jsem operátora, chci si nechat stejné tel. číslo. Operátor od kterého odcházím ale chce poplatek 300,00Kč za přenos čísla. Má na to právo? Děkuji za radu. Zlámalová,Rousínov

    Zlámalová

    10.8.2017

    • Dobrý den, náklady přenosu čísel zpravidla hradí přejímající operátor a ten je v některých případech „přeúčtovává“ zákazníkovi, někdy je to nazváno jako aktivační poplatek, někdy to naúčtuje a zároveň dobije ve formě kreditu.U některých operátorů je to zdarma. Je možné že se jedná o jiný poplatek. Pošlete prosím na poradenský email konkrétní dokumenty poradna@sos-msk.cz

      SOS MaS

      10.8.2017

  4. Dobrý den, můžete mi poradit? Naše babička prý přes telefon asi uzavřela smlouvu na tarif s výhodou, ale předtím měla dobíjecí kredit, ted jí poslali smlouvu na paušál a volání zdarma, ale ona neprovolá ani ten paušál, co je psaný na 200.00Kč. Babička má 85 let, špatně slyší- a navíc nám tu smlluvu ukázala až za 2 měsíce….
    Může ještě od smlluvy po telefonu odstoupit, když ji nepodepsala, neposlala zpět? Jak zjistíme jakej ted má tarif? Nebo kam se můžeme obrátit. Jsou to normální a zákoné praktiky ??? Jak se můžeme bránit? Babička to chce zaplatit, ale my s tím nesouhlasíme, protože to jsou normální ŠMEJDI!!!!!

    Ilona Otepková

    10.8.2017

    • Dobrý den, nevíme jak probíhal celý ten hovor, takže nevíme jestli nedošlo v průběhu k nějakému klamání apod., co se týče formy, tak uzavřít smlouvu na dálku po telefonu je možné. Právě proto, že informace předané po telefonu nejsou vyčerpávající, má právo spotřebitel od smlouvy odstoupit poté co je mu obsah smlouvy zaslán a je poučen o právu na odstoupení. Bohužel ale ne po dvou měsících.
      V podstatě teď máte několik možností, buď smlouvu necháte v platnosti, nebo ji můžete předčasně vypovědět (požádat o přechod znovu na předplacenou kartu). Tady je však potřeba počítat s tím, že operátor Vám pravděpodobně vyúčtuje 20% zbývajících paušálů do konce platnosti smlouvy. Což bude dělat 40,- Kč za měsíc. Pokud Vaše babička nevolá a pouze přijímá hovory nebo prozvání(tak jak je to běžné v řadě rodin), ušetříte takto 160,- Kč měsíčně. V několika obdobných případech se spotřebitelům podařilo zažádat o odpuštění této (pokuty), určitě to můžete zkusit, záleží jak to vyargumentujete.

      SOS MaS

      10.8.2017

  5. Dobrý den, mám problém, v posledním vyúčtování jsem dostal částku, která je 2x vyšší než vždycky, byl jsem na dovolené, to ano, ale i tak částka je lpříliš vysoká podle mých výpočtů. Takže se chci zeptat, jestli se můžu k tomu odvolat, podat reklamaci nebo tak něco? Musím to napřed zaplatit? A dostanu pak peníze zpátky??

    Jaroslav

    10.8.2017

    • Dobrý den, určitě vyúčtování můžete reklamovat do dvou měsíců od jeho doručení. Doporučuji písemně, kvůli dokazování. Podání reklamace nemá odkladný účinek, laicky řečeno zaplatit musíte, případný přeplatek Vám bude vrácen.

      SOS MaS

      10.8.2017

      • Myslím že to stejně dopadne jako vždycky. Pošlou nicneříkající větu o tom že to prověřili a že je vše v pořádku. Proti tomu není obrana

        Jaroslav

        10.8.2017

        • Pokud Vám společnost reklamaci zamítne můžete do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s tzv. námitkou proti vyřízení reklamace. Bližší informace na http://www.ctu.cz Podle posledního stanoviska ČTÚ Vás o této možnosti měla společnost při zamítnutí reklamace informovat. Pokud tak neučinila pak porušila zákon o ochraně spotřebitele. Platí se správní poplatek.

          SOS MaS

          10.8.2017

          • A kolik tto je?

            Jaroslav

            10.8.2017

            • Námitkové řízení je zpoplatněno správním poplatkem ve výši 100 Kč. Pozor ale ČTÚ přizná účastníku řízení, který ve věci měl plný úspěch, náhradu nákladů potřebných k uplatnění nebo bránění práva proti účastníku řízení, který ve věci úspěch neměl.

              SOS MaS

              10.8.2017

  6. Řeší se tady i reklamace telefonů? Koupil jsem si v zastavárně telefon v záruce. Dostal jsem záručák. Ten se pokazil tak jsem byl v autorizovaném obchodě Tmobile, kde mi jej vzali do reklamace a poslali do servisu. Po měsíci přišlo vyjádření, že tel. je neopravitelný. Tmobile mi ale nechce vrátit peníze, protože jsem tel. prý nekoupil. Tak proč ho do té reklamace brali?

    Hřibek

    10.8.2017

    • Dobrý den, podobných případů jsme řešili víc. Bohužel je tomu tak, že záruka není přenosná na další osoby a pokud si zakoupíte telefon použitý (od bazaru nebo od jiné fyzické osoby) je potřeba uplatňovat práva z vad u prodávajícího, se kterým máte kupní smlouvu, a ne u původního prodávajícího. Bohužel právě inzerce na použité zboží často obsahuje informaci zboží v záruce… Pokud je však na faktuře uvedeno jméno někoho jiného, prodávající zpravidla odmítnou reklamaci přijmout.

      SOS MaS

      10.8.2017

  7. Dobrý den, je přípustné donutit spotřebitele k nabytí kreditu, přestože ještě má kreditu dost? Můj operátor mi vyhrožuje, že mi zruší číslo a že mi zbylý kredit propadne pokud si nedobiju. Počítám že se tak bezdůvodně obohacuje.

    Mrková S.

    10.8.2017

    • Dobrý den, bohužel ano. Problematika tzv. propadnutí nevyčerpaného kreditu, není výslovně zákonem upravena, je proto potřeba posuzovat smlouvu a obchodní podmínky, které jsou její součástí. V nich byste měl být srozumitelně a jasně informován o podmínkách, za kterých Vám nevyčerpaný kredit může propadnout. Pokud tomu tak není, jedná se o porušení zákona a doporučili bychom Vám obrátit se na ČTÚ.
      Jak ČTU, který je dozorovým orgánem, tak Veřejný ochránce práv, a v neposlední řadě soudy, zastávají názor, že je zcela na rozhodnutí spotřebitele, zda předplacenou službu využije, a v jakém rozsahu, tak učiní. Pokud se spotřebitel rozhodne z důvodů na jeho straně službu nevyužít, pak se nejedná o bezdůvodné obohacení na straně operátora. Mobilní operátoři naopak mají legitimní zájem nastavit podmínky užívání služby tak, aby motivovali účastníka k aktivnímu využívání služeb. Požadavek určitého minimálního rozsahu využití služeb a platbu za ně lze považovat za úhradu za poskytovanou možnost připojení k síti.

      SOS MaS

      10.8.2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Font Resize