Téma: Vánoční dárky – Reklamace
Jak používat Chat:
- Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
(tím se zobrazí i další možnosti) - Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
- Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
(Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“) - Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“
Chat proběhl v pondělí 11.1.2021 od 13:00 do 14:00 hodin a je již uzavřen. Nevkládejte žádné další dotazy, nezobrazí se!
Dobrý den,
Mám zboží v reklamaci už přes měsíc, jedná se o boty, když jsem volala, kdy to bude vyřízeno, tak se mi prodejce více méně vysmál, že podle zákona teď třicetidenní lhůta neplatí. Vím, že to mají složité, že musí mít zavřeno, ale copak je to opravňuje, aby se ke mně chovali arogantně. Chtěla bych vědět, jestli byl přijat nějaký zákon, který by říkal, že teď se nemusí vyřizovat reklamace do 30 dnů a jestli můžu odstoupit od smlouvy.
Dobrý den, situace je opravdu složitá na obou stranách. Žádný speciální zákon, který by prodlužoval lhůtu k vyřízení reklamace přijat nebyl. Dovolíme si však citovat ze stránek České obchodní inspekce, která se k této problematice postavila takto a z toho prodávající patrně vychází: „Krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací specificky neupravují. Při výkonu práv v době nouzového stavu by k sobě účastníci smluvního vztahu měli přistupovat ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet, např. v souvislosti s nuceným uzavřením provozu, nedostatkem zaměstnanců, kteří musí doma hlídat děti, jsou v karanténě apod. Např. šikanózní trvání… Číst dále »
Dobrý den,
Objednali jsme si s manželem matraci přes internet. Takovou chybu už neuděláme, ale co chcete teď dělat, když je všechno zavřené!!!! Jenže nám její tvrdost nevyhovovala, tak jsme si říkali, že nebude problém, kdy ji do 14 dnů vrátíme. Ale problém to byl, když jsme psali, že chceme matraci vrátit, tak nám bylo odpovězeno, že ji máme poslat na naše náklady někam na Slovensko a ještě že nám strhnou 30% z ceny. Zatím ji máme doma, ale tohle se nám tedy vůbec nelíbí.
Dobrý den, pokud se jednalo o český eshop (prodávajícího se sídlem v České republice), pak by povinnost uplatňovat práva někde na Slovensku mohlo být překvapivým ujednáním ve spotřebitelské smlouvě, resp. jejích obchodních podmínkách a mohlo by být z toho důvodu neplatné. Na druhou stranu je třeba zmínit, že konkrétně matrace, pokud jsou při dodání hygienicky zabalené, pak by při jejich rozbalení spotřebitel mohl ztratit právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů, na což by ale měl být řádně upozorněn. K tomu, že si prodávající chce strhnout Pokud chcete opravdu konkrétnější odpověď doporučujeme kontaktovat naši emailovou poradnu s konkrétnějšími informacemi (webové stránky eshopu, kde… Číst dále »
Mám takový možná zvláštní dotaz. Četla jsem předchozí otázky a vidím, že se na to ještě nikdo z předchozích neptal, i když reklamovali nebo vraceli dárky, tak s tím asi neměli problém, ale mě se stalo toto. Dostala jsem jako dárek od rodičů mobil. Jenže nefunguje tak jak má. 14 dnů jsme prošvihli, takže jsem ho musela reklamovat, ale oni mi napsali, že reklamaci neuznávají, protože jsem telefon nekoupila já a že z toho důvodu nemůžu reklamovat. Co to je za blbost, telefon je v záruce tak jim může být jedno, kdo ho reklamuje ne? Nechtěla jsem rodiče do toho zatahovat, abych jim nezkazila… Číst dále »
Dobrý den, bohužel Vás pravděpodobně naší odpovědí zklameme. Práva z vadného plnění přísluší kupujícímu, který s prodávajícím uzavřel kupní smlouvu. Zpravidla nebývá problém, když uplatní reklamaci zboží ten kdo má u sebe kupní doklad, jelikož většina z dokladů neobsahuje jméno kupujícího. Pokud však na kupním dokladu je jméno kupujícího, nebo pokud byla smlouva uzavřena přes internet, kdy prodávající totožnost kupujícího nutně zná, musí reklamovat on, jinak má prodávající právo reklamaci neuznat. Rodiče tedy do toho „zatáhnout“ budete muset. Buď budou reklamovat přímo oni, nebo když píšete, že bydlíte daleko, bude pro Vás výhodnější, když na Vás jako nového vlastníka práva z vad zboží… Číst dále »
Dobrý den, dostala jsem jako vánoční dárek celkem drahou kosmetiku. Byla zakoupena přes e-shop, který nabízí možnost vrácení na kamenné pobočce. Krém jsem si vyzkoušela a zjistila jsem, že mi nevyhovuje. Chtěla jsem ho vrátit, ale nevzali mi jej zpět, že je již otevřený.. Ale jak si ji mám jinak vyzkoušet?
Dobrý den, ano, obchodník postupoval správně, bohužel občanský zákoník obsahuje výjimku z práva na odstoupení do 14 dnů a to u zboží, které je hygienicky zabalené a spotřebitel tento obal poruší a není jej dále možné z hygienických důvodů vrátit bez udání důvodu (tato výjimka se může vztahovat právě i na otevřené kosmetické výrobky, které přicházejí do přímého styku s pokožkou). Důležité je však v tomto okamžiku také znění obchodních podmínek. Někteří prodejci opět umožňují takové výrobky jako krémy vrátit i když je spotřebitel použije.
Zdravím, chtěla bych vrátit zboží zpět do internetového obchodu, pouze jsem si ho vyzkoušela. Bohužel již nemám originální obal. Je to problém při vrácení, případně při reklamaci zboží, kdybych někdy něco reklamovala?
Dobrý den, problém by to být neměl. Předmětem kupní smlouvy totiž není obal, ale předmět, který je uvnitř. Nelze tak po spotřebiteli požadovat, aby vrátil zakoupené zboží přesně v tom samém obalu, ve kterém zboží obdržel. Spotřebitel by samozřejmě měl zboží před vrácením k prodávajícímu řádně zabalit, aby nedošlo k jeho poškození na cestě zpět! Stejně tak to platí i při podávaní reklamací, zákon v souvislosti s přijímáním reklamací neklade na spotřebitele žádný požadavek na předložení zboží k reklamaci v původním či neporušeném obalu. Spolu se zbožím musíte vrátit také veškeré příslušenství a případně dárky pokud jste nějaké obdržel.
Dobrý den, chtěl jsem vánoční dárek zakoupený v kamenné prodejně vrátit. Bylo to ve lhůtě do 14 dní! Bohužel mi jej nechtěli vzít zpátky, že mi ho pouze vymění za něco jiného. Mají na to právo?
Dobrý den, ano mají, protože na prodej v kamenných prodejnách se právo na bezdůvodné vrácení zboží ve lhůtě 14 dní nevztahuje. Řada obchodů sice v dnešní době umožňuje zboží vrátit či vyměnit. Činí tak ale nad rámec svých povinností zcela dobrovolně. Pokud Vám prodávající nabízí výměnu za jiné zboží, pak i toto činí jako vstřícný krok vůči Vám nad rámec svých zákonných povinností.
Dobrý den, objednala jsem jako vánoční dárek parfém, který nedorazil do vánoc. Teď mi z pošty přišla zpráva, že tuto zásilku převzali do přepravy, ale já ho teď po vánocích již opravdu nechci. Musím zásilku převzít?
Dobrý den, objednáním zboží jste uzavřela platnou smlouvu, proto pokud je Vám zboží již doručováno doporučujeme zboží převzít, a pokud jej nebudete chtít, máte právo odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy – v tomto případě, kdy se jedná o smlouvu kupní pak ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Náklady na vrácení zboží v případě odstoupení bez udání důvodu do 14 dnů hradí kupující (někteří prodávající berou dobrovolně i tyto náklady na sebe). Pokud se podávající smluvně zavázal, že zboží do Vánoc doručí a nestalo se tak, pak se bude jednat o podstatné porušení smlouvy a můžete odstoupit také, ale… Číst dále »
Dobrý den, dostala jsem jako vánoční dárek značkovou kabelku, bohužel jsem zjistila, že je na ní pokažený uzávěr. Chtěla bych ji reklamovat, ale obchod je teď zavřený. Jak mám dále postupovat?
Dobrý den, bohužel v současné době může být reklamace v některých kamenných prodejnách, které jsou díky uzavření z nařízení vlády, problém. Kvůli této situaci ale zákazník v žádném případě nemůže přijít o dvouletou záruku na zboží, samotné vyřízení reklamace se ale může z objektivních důvodů opozdit. Doporučujeme při zjištění závady tuto vadu co nejlépe zdokumentovat a kontaktovat prodejce telefonicky, emailem, nebo nejlépe dopisem, aby bylo zřejmé jaké vady a kdy přesně se na zboží vyskytly. Zároveň se takto můžete dohodnout, kdy bude moci provozovnu navštívit, nebo jak můžete dále postupovat, zda máte kabelku někam zaslat apod. (náklady na poštovné v takovém případě budou považovány za náklady spojené… Číst dále »