Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Newsletter SOS-MaS, z. s.

Vážení odběratelé našeho newsletteru,

přinášíme Vám další číslo našeho pravidelného zpravodaje nabitého zajímavými informacemi. Jelikož jde o číslo vánoční, najdete zde informace o tom, na co si dát pozor při nákupu vánočních dárků.

Ani v tomto adventním čase však nechybí další informace z aktuálních spotřebitelských témat, např. zda mají 5G sítě vliv na lidské zdraví, nebo přehledné informace o subjektech zabývajících se mimosoudním řešením spotřebitelských sporů.

Ale hlavně bychom Vám všem i Vašim blízkým rádi popřáli mnoho krásných chvil prožitých v příjemné atmosféře Vánoc…

Redakce SOS MaS, z. s.

SOS MaS, z.s. – Vánoce jsou tady….

Tisková zpráva ze dne 12.12.2019

Nejkrásnější svátky v roce jsou již doslova za dveřmi. Tento kouzelný adventní časem by měl být ve znamení rozjímání, klidu a pohody v rodinném kruhu. Bohužel v dnešní době je to často v mnohém jiné. Předvánoční čas se mnohdy veze především ve znamení spěchu a nervozity a nákupů. Reklama a nabídka na dárky a další zboží s vánocemi spojované se na nás valí odevšad již několik měsíců předem. Toto období se tak stává především obdobím žní pro všechny obchodníky, kteří dosahují v tomto období nejvyšších tržeb. Bohužel, o to více se nyní setkáváme také s prodejci, kteří nemají zrovna čisté úmysly, používají nejrůznější nekalé praktiky a jejich nabídka „výhodných“ nákupů může přinést posléze i povánoční starosti. Jak se jim vyhnout? Připravili jsme pro Vás pár rad a tipů…

Více ZDE…

ČTÚ vyvrací lživé informace o vlivu sítí 5G na lidské zdraví, které se šíří veřejným prostorem

Ani nově připravovanému telekomunikačnímu standardu označovanému jako 5G (Sítě páté generace) se nevyhnul fenomén fake news a hoaxů. Prostřednictvím řetězových e-mailů, webových stránek a zpráv na sociálních sítích šiřitelé poplašných zpráv lidem namlouvají, že sítě 5G mohou ohrozit jejich zdraví, a proto je nutné se od nich odvrátit. Český telekomunikační úřad vysvětluje, proč se lidé nemají čeho obávat.

Více ZDE…

Základní charakteristiky subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů

MPO zveřejnilo na svých stránkách základní charakteristiky subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Podívejte se ZDE.

Z výsledků říjnového setkání zástupců těchto subjektů vyplývá, že spotřebitelé mají zájem řešit spory mimosoudní cestou. Spotřebitelé jsou ze strany obchodníků, spotřebitelských organizací i samotných subjektů ADR informování o tomto systému a můžeme konstatovat, že poměrně hojně využívají možnost řešit spor s obchodníkem za asistence třetího subjektu zejména ČOI, ERU či ČTÚ. Mnohem menší povědomí mají spotřebitelé podle našeho názoru o dalších subjektech, např. o Mimosoudním řešení sporu mezi advokátem a klientem spotřebitelem, kde je rolí zprostředkovatele pověřena Česká advokátní komora.

Česká advokátní komora (ČAK) je největší samosprávnou právnickou profesní organizací v České republice. Zároveň vykonává veřejnou správu na úseku advokacie a jako taková chrání a garantuje kvalitu právních služeb poskytovaných advokáty. Bližší informace včetně formulářů na zahájení ADR naleznete ZDE

 

Spotřebitelský chat

V pondělí 16.12. 2019  od 13:00 do 14:00 hod. proběhne na webu SOS pravidelný chat se spotřebiteli, tentokrát na téma: Vánoční nákupy  . Dotazy do chatu můžete vkládat již od pátku 13.12. od 12:00 hod zde: www.sos-msk.cz/chat/

 

SOS MaS, z. s. na Facebooku

Sledujte naše facebookové stránky, kde najdete spoustu zajímavých informací.

S námi budete vždy v obraze! Sledujte nás ZDE

Kontakty:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z. s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytujeme informace nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince: 608 722 582, ale zejména v našich bezplatných osobních poradnách, které provozujeme v 22 městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého a Ústeckého kraje. Kromě poradenství realizujeme řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Sídlo :

Přemyslovců 50, 709 00 Ostrava
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Bezplatné poradenské služby:

Moravskoslezský kraj

Ostrava: tel. 596111252

Každé Po: 13 – 17 hodin Každé Út: 14 – 17 hodin Každý Čt: 9 – 12 hodin

Bohumín: Každé Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel.605801362, 723692166
Český Těšín: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 723692166
Frenštát p. R.: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci
Bruntál: St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Nový Jičín: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 607398511
Opava: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci
Frýdek–Místek: St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723692166

Olomoucký kraj

Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773901773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 773901773
Zábřeh: Čt: 13.30 – 16.00 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel. 773901773
Přerov: Út: 12 – 16 hodin – každé úterý v měsíci a 2.,3. a 4. pátek 9.00-12.00 hodin, tel. 773901773
Jeseník: Čt: 13 – 16 – každý druhý čtvrtek v měsíci, tel. 773901773

Zlínský kraj

Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 773901773
Uherské Hradiště: St.13 – 17 hodin každou třetí středu v měsíci, tel. 773901 773
Rožnov p.R.: Čt.13 – 17 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 607398511
Valašské Meziříčí: Po: 13.–17 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel. 773901773

Pardubický kraj

Pardubice: Čt.: 12 – 16 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel.773901773
Choceň: St: 12. – 16 hodin, – každou první středu v měsíci, tel. 606382280

Další místa

Břeclav: Čt: 12 – 16 hodin – každý první čtvrtek v měsící, tel. 773901773

Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607922405

Děčín: Út: 13 – 17 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607922405, 773772683

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz