Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Newsletter SOS-MaS, z. s.

Vážení a milí čtenáři našeho newsletteru, polovinu prázdnin máme za sebou a čas čerpání zasloužených dovolených je tak v plném proudu. Dovolená je pro většinu z nás časem odpočinku a zdrojem nové energie po náročném pracovním roce. Těšíme se na ni celý rok a chceme si ji užít. Ne vždy se však vše vydaří přesně podle našich představ a ne vždy vytoužená dovolená probíhá tak, jak cestovní kancelář slibovala. Jak se říká, kdo je připraven, není nemile překvapen. V tomto newsletteru se tak mimo jiné dočtete, např. jak dovolenou správně reklamovat. Posíláme ale také další novinky a zprávy pro tento měsíc související se spotřebitelskou tématikou. Přejeme příjemné čtení.

SOS MaS, z. s. radí…

Reklamace dovolené

Jako každý rok o tomto čase přibývá v poradnách SOS MSK, z. s. dotazů týkajících se reklamací zájezdu. Zatímco špatné počasí nebo zákaz koupání kvůli aktuálně vysokým vlnám reklamovat nelze, a to i přesto, že nám to dovolenou dokáže pěkně zkazit, existují situace, které zákazníka opravňují podat u cestovní kanceláře reklamaci a požadovat okamžitou nápravu, slevu z ceny zájezdu, náhradu škody či dokonce náhradu za nemajetkovou újmu za tzv. narušení dovolené.

Jak při reklamaci dovolené postupovat, jaké jsou stanovené lhůty, na koho se obracet a co mohou zákazníci po pořadateli zájezdu požadovat? SOS přináší odpovědi na tyto a další otázky v červencové tiskové zprávě, kterou si můžete přečíst zde.

Veřejná konzultace

Ovlivněte podobu nového zákona o ochraně spotřebitele

Až do 31. srpna mají spotřebitelé i podnikatelé možnost ovlivnit podobu nově připravovaného „spotřebitelského kodexu“. Ministerstvo průmyslu a obchodu připravilo dva dotazníky jeden určené pro spotřebitele a podnikatele. Dotazník pro spotřebitele je dostupný na těchto stránkách, podnikatelé ho najdou zde.

Spotřebitele a podnikatele čekají zejména otázky, jaké mají zkušenosti s reklamací. Vyplnění dotazníku zabere jen chvíli, zákonodárcům však přinese cenné informace a podněty využitelné při přípravě nové právní úpravy.

Bezplatná právní pomoc advokátů

Od 1. července 2018 také v civilních a správních řízeních…

Novela Zákona o advokacii rozšířila státem hrazenou právní pomoc lidem, kteří si z důvodu nízkých příjmů nemohou dovolit zaplatit vlastního advokáta.

Bezplatná právní pomoc hrazená státem tedy není určená všem, žadatelé musí splňovat zákonem daná kritéria, přičemž základní podmínkou je nemajetnost žadatele, jehož příjmy nesmí přesáhnout trojnásobek životního minima.

Bezplatná právní pomoc zahrnuje tři druhy pomoci: jednak krátkou informativní právní poradu s advokátem (délka porady je stanovena minimálně na 30 a maximálně na 120 minut ročně), zadruhé poskytování právních služeb (včetně zastupování v řízení před soudem či správním orgánem) a v neposlední řadě jde o právní pomoc cizincům v detenčních zařízeních.

Veškeré informace pro žadatele o bezplatnou právní pomoc jsou zveřejněny na stránkách České advokátní komory zde.

Žádost lze podat pouze na stanovených formulářích. Za podání žádosti se platí  symbolický stokorunový administrativní poplatek, který je však odpuštěm vybraným skupinám žadatelů, např. držitelům průkazu ZTP, nebo lidem pobírajícím dávky v hmotné nouzi…

Pravidelný chat SOS MaS, z. s.

Téma: Slevové portály

V pondělí 13. 8. 2018 od 13:00 do 14:00 hodin proběhne pravidelný CHAT na našich webových stránkách www.sos-msk.cz. Tématem chatu tentokrát bude problematika nákupu na slevových portálech.

V případě, že máte jakékoliv dotazy k tomuto tématu, neváhejte a napište nám! Obratem odpovíme a poradíme. Věříme, že se dozvíte spoustu důležitých informací. Dotazy můžete vkládat již od pátku 10. 8. 2018.

SOS MaS, z. s. na Facebooku

Sledujte naše facebookové stránky, kde najdete spoustu zajímavých informací.

S námi budete vždy v obraze! Sledujte nás ZDE

Kontakty:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z. s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytujeme informace nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince: 608 722 582, ale zejména v našich bezplatných osobních poradnách, které provozujeme v 22 městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého a Ústeckého kraje. Kromě poradenství realizujeme řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Sídlo :

Přemyslovců 50, 709 00 Ostrava
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Bezplatné poradenské služby:

Moravskoslezský kraj

Ostrava: tel. 596111252

Každé Po: 13 – 17 hodin Každé Út: 14 – 17 hodin Každý Čt: 9 – 12 hodin

Bohumín: Každé Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel.605801362, 723692166
Český Těšín: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 723692166
Frenštát p. R.: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci
Bruntál: St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Nový Jičín: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 607398511
Opava: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci
Frýdek–Místek: St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723692166

Olomoucký kraj

Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773901773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 773901773
Zábřeh: Čt: 13.30 – 16.00 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel. 773901773
Přerov: Út: 12 – 16 hodin – každé úterý v měsíci a 2.,3. a 4. pátek 9.00-12.00 hodin, tel. 773901773
Jeseník: St: 13 – 16 – každý druhý čtvrtek v měsíci, tel. 773901773

Zlínský kraj

Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 773901773
Uherské Hradiště: St.13 – 17 hodin každou třetí středu v měsíci, tel. 773901 773
Rožnov p.R.: Čt.13 – 17 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 607398511
Valašské Meziříčí: Po: 13.–17 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel. 773901773

Pardubický kraj

Pardubice: Čt.: 12 – 16 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel.773901773
Choceň: St: 12. – 16 hodin, – každou první středu v měsíci, tel. 606382280

Další místa

Břeclav: Čt: 12 – 16 hodin – každý první čtvrtek v měsící, tel. 773901773

Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607922405

Děčín: Út: 13 – 17 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607922405, 773772683

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz