Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Newsletter SOS-MaS, z. s.

Vážení a milí čtenáři našeho newsletteru!
Uběhly dva týdny a my jsme pro Vás připravili nové číslo našeho newsletteru. Přinášíme pravidelné informace o našich aktivitách, užitečné rady, ale také zprávy o tom, co se aktuálně děje ve spotřebitelské oblasti. Věříme, že budou pro Vás přínosné.

Přejeme Vám příjemné čtení a pohodové nadcházející letní dny

Aktuální kvalita vody ke koupání

Ideálně stráveným časem v těchto horkých dnech je pro většinu lidí čas strávený u vody. A tak pravidelně vyráží na nejrůznější rybníky, nádrže a koupaliště za koupáním. S postupujícím létem se ale kvalita vody na mnoha místech zhoršuje a na řadě míst je již dokonce koupání kvůli výskytu sinic zakázáno. Jaké vodní plochy lze bez obav navštívit a kterým se naopak vyhnout?

Kontroly vody jsou prováděny krajskými hygienickými stanicemi, nebo provozovateli umělých nádrží a to minimálně jednou měsíčně. Výsledky za celou republiku pak najdete např. v přehledné mapě na webu www.koupacivody.cz

Více k této problematice se dočtete na našem webu

Český telekomunikační úřad na straně spotřebitelů

„Změna smlouvy nesmí zákazníky měnit na detektivy“

„Povinnosti informovat o jednostranné změně smlouvy nelze dostát pouhým sdělením, že k takové změně v dohledné době dojde. Pokud se má účastník kvalifikovaně rozhodnout, zda mu zamýšlená změna bude vyhovovat nebo ne a uplatnit tak své právo na ukončení smlouvy, musí být o změně informován komplexně a způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování.“ Český telekomunikační úřad.

ČTÚ tak odůvodnil své rozhodnutí ve prospěch zákazníka firmy Vodafone, kterého firma Vodafone prostřednictvím faktury pouze vyrozuměla o tom, že jeho tarif bude nahrazen „modernějším řešením.“ a následně mu začala účtovat podle nových pravidel. Spotřebitel se však proti 6x vyššímu vyúčtování neváhal bránit a ČTÚ v následném námitkovém řízení zákazníkovi vyhověl a vyúčtování opět snížil na původní částku.

Podrobnější popis celého případu, naleznete v srpnové monitorovací zprávě ČTÚ, nebo na našem webu.

Klamavé SMS cílící na seniory

Blíže neurčený počet českých seniorů se včera (23. 8. 2018) opět stal terčem nekalých praktik nepoctivých prodejců. Odhady mluví minimálně o stovkách seniorů, kteří obdrželi klamavou SMS zprávu, v níž je pisatel informuje, že jim během několika dnů bude doručeno zboží v hodnotě stovek až tisíců korun. Spotřebitelé, kteří zprávy obdrželi, si však žádné zboží neobjednali. Podle dostupných informací by se mělo jednat např. o různé zdravotní pomůcky. Pokud zboží přijde, bude se jednat o tzv. nevyžádanou zásilku. Spotřebitelé by neobjednané zboží neměli raději přebírat a rozhodně nejsou povinni za něj platit!

Celou varovnou zprávu, kterou včera vydalo Evropské spotřebitelské centrum v Praze si můžete přečíst zde. Zdroj: www.evropskyspotrebitel.cz

Obchodníci s energiemi se vydávají za pracovníky pošty

Česká pošta upozornila na množící se případy, kdy neznámí pachatelé zneužívají službu SIPO, vydávají se za zaměstnance České pošty a oslovují zejména seniory s tím, že Česká pošta kontroluje oznámení SIPO. Po předložení podkladů ale nabízejí občanům změnu dodavatele energií. Nejvíce případů bylo zaznamenáno v Ústeckém a Královehradeckém kraji.

Upozorňujeme, že zaměstnanci České pošty v žádném případě zákazníky služby SIPO osobně neoslovují a žádnou takovouto kontrolu neprovádí. Česká pošta v této souvislosti již podala trestní oznámení.

Sociální bydlení

Informace o sociálním bydlení přehledně a na jednom místě..

Ministerstvo práce a sociálních věcí, ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj a Ministerstvem vnitra spustilo nové internetové stránky o sociálním bydlení: www.socialnibydleni.mpsv.cz.

Stránky jsou určeny pro občany, obce i neziskové organizace a poskytují fakta spojená s finanční podporou v bydlení, sociálními dávkami na bydlení, sociální prací, sociálními službami či s investiční podporou sociálního bydlení v ČR.

Z činnosti SOS MaS, z. s. 

SOS MaS, z. s. v těchto dnech vydává druhé číslo křížovek nejen pro seniory. Spotřebitelé se tentokrát díky nim zábavnou formou a na názorných příkladech dozví některé důležité informace z finanční oblasti a seznámí s vybranou problematikou související s bydlením.

Vydání sešitku s dvaceti tématy finančně podpořili Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR a Moravskoslezský kraj. Brožurka je sice neprodejná, jelikož je primárně určena pro účastníky našich vzdělávacích akcí, jako poděkování za jejich účast, pro všechny ostatní zájemce však průběžně na na web vkládáme jednotlivá témata s křížovkami, které je možno si stáhnout a vytisknout. Příjemnou zábavu přeji pracovníci SOS MaS, z. s.

SOS MaS, z. s. na Facebooku

Sledujte naše facebookové stránky, kde najdete spoustu zajímavých informací.

S námi budete vždy v obraze! Sledujte nás ZDE

Kontakty:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z. s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytujeme informace nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince: 608 722 582, ale zejména v našich bezplatných osobních poradnách, které provozujeme v 22 městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého a Ústeckého kraje. Kromě poradenství realizujeme řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Sídlo :

Přemyslovců 50, 709 00 Ostrava
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Bezplatné poradenské služby:

Moravskoslezský kraj

Ostrava: tel. 596111252

Každé Po: 13 – 17 hodin Každé Út: 14 – 17 hodin Každý Čt: 9 – 12 hodin

Bohumín: Každé Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel.605801362, 723692166
Český Těšín: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 723692166
Frenštát p. R.: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci
Bruntál: St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Nový Jičín: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 607398511
Opava: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci
Frýdek–Místek: St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723692166

Olomoucký kraj

Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773901773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 773901773
Zábřeh: Čt: 13.30 – 16.00 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel. 773901773
Přerov: Út: 12 – 16 hodin – každé úterý v měsíci a 2.,3. a 4. pátek 9.00-12.00 hodin, tel. 773901773
Jeseník: St: 13 – 16 – každý druhý čtvrtek v měsíci, tel. 773901773

Zlínský kraj

Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 773901773
Uherské Hradiště: St.13 – 17 hodin každou třetí středu v měsíci, tel. 773901 773
Rožnov p.R.: Čt.13 – 17 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 607398511
Valašské Meziříčí: Po: 13.–17 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel. 773901773

Pardubický kraj

Pardubice: Čt.: 12 – 16 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel.773901773
Choceň: St: 12. – 16 hodin, – každou první středu v měsíci, tel. 606382280

Další místa

Břeclav: Čt: 12 – 16 hodin – každý první čtvrtek v měsící, tel. 773901773

Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607922405

Děčín: Út: 13 – 17 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607922405, 773772683

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz