Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Newsletter SOS-MaS, z. s.

Vážení a milí čtenáři našeho newsletteru!,
tolik očekávaný a vyhlížený čas dovolených se pomalu a nezadržitelně blíží. Proto jsme se na něj tentokrát zaměřili i v našem pravidelném newsletteru, kde naleznete rady, tipy a informace, aby její průběh byl co nejpohodovější. Ze zahraničí domů voláme již nyní za ceny jako doma, za pár dní budeme volat levněji také opačným směrem, tedy do zahraničí. Poradíme, jaké aplikace v telefonech, Vám mohou pomoci na Vašich cestách s řešením nejrůznějších situací a v neposlední řadě připomeneme jaká práva mají klienti cestovních kanceláří v případě, kdy cestovní kancelář změní podmínky zájezdu, nebo jej dokonce zruší. Přejeme příjemné čtení.

Redakce SOS MaS, z. s.

Cestovka  změnila podmínky zájezdu před odjezdem? Více na co máte právo?

Změna je život. Některé změny však nejsou zrovna vítané a mohou sebou přinést nepříjemné komplikace. Např. když nám cestovní kancelář před odjezdem sdělí, že je nucena změnit podmínky či stornovat zájezd plánovaný dlouho dopředu.

Připomeňme si, jaká práva mají klienti cestovních kanceláří v případě, kdy jim cestovní kancelář změní podmínky zájezdu či zájezd rovnou zruší.

Čtěte zde.

Volání do zahraničí od poloviny května povinně zlevní

Volání do zahraničí ve středu 15. května povinně a v některých případech i výrazně zlevní. Od 15. května totiž nesmí být ceny účtované za mezinárodní hovory či SMS na zahraniční čísla v rámci Evropské Unie vyšší než 0,19 eura za minutu hovoru a 0,06 eur za SMS. 

Cena hovoru na jakékoli telefonní číslo z EU bude po připočtení DPH stát z Česka necelých šest korun, SMS zpráva vyjde na necelé dvě koruny Kč. Více zde.

Telefony nejsou jen k volání: užitečné aplikace pro spotřebitele

Nezadržitelně se blíží doba letních dovolených. Po Chorvatsku, Slovensku a Itálii je čtvrtou nejoblíbenější destinací Čechů pro strávení zahraniční dovolené Řecko. Zájem o dovolenou v Řecku loni meziročně stoupl o třetinu. Pokud se i Vy letos chystáte do této dovolenkové destinace a chcete být jako spotřebitelé připraveni téměř na vše, pak pro Vás máme jeden užitečný tip!

Telefon totiž není jen na volání, psaní sms, focení a hraní her, ale během dovolené může být také užitečným pomocníkem.  Obzvláště pokud si do něj stáhnete některou z užitečných aplikací, které pomáhají při řešení nejrůznějších situací, např. tu s názvem „Traveler Rights GR“, kterou pro Řecké i zahraniční spotřebitele/turisty připravila naše partnerská řecká spotřebitelská organizace EEKE (The Union of Working Consumers of Greece). Více se o této cenami ověnčené aplikaci dozvíte zde.

Podobnou aplikaci pro spotřebitele vytvořila také síť evropských spotřebitelských center ECC Net. Spotřebitelé v ní mimo informací o svých právech vyplývajících z evropských směrnic, naleznou např. také fráze v 25 evropských jazycích, které jim usnadní komunikaci s obchodníkem v jeho mateřštině. Aplikaces „ECC-Net: Travel“ je ke stažení také zdarma. Více zde.

Spotřebitelský chat

V pondělí 24. 5. od 13:00 do 14:00 hodin proběhne na webových stránkách www.sos-msk.cz pravidelný chat se spotřebiteli, tentokrát na téma: Dovolená – na co si dávat pozor při výběru zájezdu a jak se bránit, když není vše jak má být. Dotazy do chatu můžete vkládat již od pátku 21. 5. 2019 od 12:00 hodin. Odkaz pro vkládání dotazů a komentářů najdete zde:

http://www.sos-msk.cz/chat/

 

 

SOS MaS, z. s. na Facebooku

Sledujte naše facebookové stránky, kde najdete spoustu zajímavých informací.

S námi budete vždy v obraze! Sledujte nás ZDE

Kontakty:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z. s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytujeme informace nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince: 608 722 582, ale zejména v našich bezplatných osobních poradnách, které provozujeme v 22 městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého a Ústeckého kraje. Kromě poradenství realizujeme řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Sídlo :

Přemyslovců 50, 709 00 Ostrava
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Bezplatné poradenské služby:

Moravskoslezský kraj

Ostrava: tel. 596111252

Každé Po: 13 – 17 hodin Každé Út: 14 – 17 hodin Každý Čt: 9 – 12 hodin

Bohumín: Každé Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel.605801362, 723692166
Český Těšín: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 723692166
Frenštát p. R.: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci
Bruntál: St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Nový Jičín: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 607398511
Opava: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci
Frýdek–Místek: St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723692166

Olomoucký kraj

Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773901773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 773901773
Zábřeh: Čt: 13.30 – 16.00 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel. 773901773
Přerov: Út: 12 – 16 hodin – každé úterý v měsíci a 2.,3. a 4. pátek 9.00-12.00 hodin, tel. 773901773
Jeseník: Čt: 13 – 16 – každý druhý čtvrtek v měsíci, tel. 773901773

Zlínský kraj

Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 773901773
Uherské Hradiště: St.13 – 17 hodin každou třetí středu v měsíci, tel. 773901 773
Rožnov p.R.: Čt.13 – 17 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 607398511
Valašské Meziříčí: Po: 13.–17 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel. 773901773

Pardubický kraj

Pardubice: Čt.: 12 – 16 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel.773901773
Choceň: St: 12. – 16 hodin, – každou první středu v měsíci, tel. 606382280

Další místa

Břeclav: Čt: 12 – 16 hodin – každý první čtvrtek v měsící, tel. 773901773

Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607922405

Děčín: Út: 13 – 17 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607922405, 773772683

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz