Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Newsletter SOS-MaS, z. s.

Vážení odběratelé našeho newsletteru!,
přinášíme Vám další číslo našeho pravidelného zpravodaje nabitého zajímavými informacemi. Najdete zde rady, jak si užít oblíbenou sezónní specialitu… burčák. Nechybí pravidelné informace a novinky z činnosti Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s., nebo zajímavosti z činnosti dozorových orgánů. 

Přejeme Vám příjemné čtení

Redakce SOS MaS, z. s.

Sezóna burčáku

Sezóna burčáku je po roce opět tady. Také jste se nemohli dočkat tohoto unikátního osvěžujícího moku? Pokud si na něm chcete opravdu pochutnat, je potřeba ho nejen pečlivě vybírat, ale i správně skladovat. Proto si připomeneme jak správně na to.

Burčák je tradiční oblíbený nápoj, který si můžeme užívat na konci léta a začátku podzimu. Je mírně alkoholický a jedná se vlastně částečně zkvašený mošt z vinné révy. Na trhu najdeme většinou burčák vyrobený z bílých hroznů. Existuje také červený burčák z modrých hroznů, ten je ale spíše vzácností. Samotný proces přípravy burčáku není moc složitý. Je výsledkem jedné etapy zpracování vinné révy… Celý článek zde

Každý může pomáhat pohybem!

SENIOŘI BRAŇTE SE!

SOS MaS z. s. již deset let hájí zájmy spotřebitelů. Věnujeme se především bezplatnému poradenství, našich dvacet dva poraden pokrývá území 7 krajů České republiky.

Kromě poradenských služeb, se intenzivně věnujeme vzdělávání zranitelných skupin spotřebitelů.

Již řadu let vzděláváme seniory v oblasti prevence, učíme je aktivně se bránit nekalým praktikám a manipulaci, a současně být zodpovědnými za své vlastní kroky. Naším cílem jsou sebevědomí senioři, kteří umějí efektivně uplatňovat svá práva a podzim svého života tak tráví v bezpečí, které s tím souvisí.

Naše preventivní vzdělávací aktivity jsou spolufinancovány dotacemi Ministerstva práce a sociálních věcí, Moravskoslezským a Olomouckým krajem a zainteresovanými městy. Podmínkou poskytnutí dotací z veřejných zdrojů však je schopnost organizace získat prostředky také z jiných zdrojů.

V rámci zajištění potřebné spoluúčasti jsme požádali nadaci ČEZ, která nás zařadila do svého projektu  Mobilní aplikace EPP od Skupiny ČEZ – Pomáhej pohybem. Jedná se nástroj, se kterým uživatelé mají možnost vlastním aktivním pohybem určovat, které projekty a v jaké výši má Nadace ČEZ finančně podpořit. Pokud uživatelé aplikace svým pohybem nashromáždí za daný čas určitý počet bodů, Nadace ČEZ projekt podpoří konkrétní dopředu stanovenou částkou.

Podpořte nás pohybem a pomozte nám předcházet příběhům s nešťastným koncem. I s Vaší pomocí senioři nemusejí být pouhou obětí. Děkujeme!

Z činnosti dozorových orgánů

ČTÚ: Výpovědní doba nesmí přesáhnout 30 dnů

Přestože  již téměř dva roky platí novela o elektronických komunikacích, která upravuje maximální délku výpovědní doby smluv na 30 dní, ne všichni operátoři je dodržují. Vyplývá to z výsledků kontrol ČTÚ.

V případě, kdy účastník požádá současně o přenesení čísla k jinému operátorovi, zkracuje se výpovědní doba nejvýše na 10 dnů. Více zde … 

Realizace projektu zdárně pokračuje

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. realizuje ve spolupráci s partnery ze Slovenska, Řecka, Itálie a Litvy projekt s názvem: Development of the Key Competences of Adults by Innovation Program of Consumer Education.

Jedním z výstupů tohoto projektu je brožura s 10 případovými studiemi (včetně poznámek pro lektory), která bude základem vzdělávacího programu spotřebitelského vzdělávání. 

Brožura v anglickém jazyce je ke stažení již nyní. Následně bude přeložena do 5 národních jazyků, a bude  k dispozici pedagogům, lektorům a všem, kteří se zajímají o problematiku spotřebitelského vzdělávání.

Projekt je financován v rámci Programu Erasmus +. Bližší informace k projektu naleznou zájemci na našich webových stránkách.

Spotřebitelský chat

V pondělí 23. 9. 2019  od 13:00 do 14:00 hod. proběhne na webu SOS pravidelný chat se spotřebiteli, tentokrát na téma: Šetřit neznamená ušetřit – náklady na energie v domácnosti, úspory v topné sezoně. Dotazy do chatu můžete vkládat již od pátku 20. 9. 2019 zde: www.sos-msk.cz/chat/

 

 

SOS MaS, z. s. na Facebooku

Sledujte naše facebookové stránky, kde najdete spoustu zajímavých informací.

S námi budete vždy v obraze! Sledujte nás ZDE

Kontakty:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z. s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytujeme informace nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince: 608 722 582, ale zejména v našich bezplatných osobních poradnách, které provozujeme v 22 městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého a Ústeckého kraje. Kromě poradenství realizujeme řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Sídlo :

Přemyslovců 50, 709 00 Ostrava
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Bezplatné poradenské služby:

Moravskoslezský kraj

Ostrava: tel. 596111252

Každé Po: 13 – 17 hodin Každé Út: 14 – 17 hodin Každý Čt: 9 – 12 hodin

Bohumín: Každé Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel.605801362, 723692166
Český Těšín: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 723692166
Frenštát p. R.: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci
Bruntál: St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Nový Jičín: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 607398511
Opava: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci
Frýdek–Místek: St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723692166

Olomoucký kraj

Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773901773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 773901773
Zábřeh: Čt: 13.30 – 16.00 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel. 773901773
Přerov: Út: 12 – 16 hodin – každé úterý v měsíci a 2.,3. a 4. pátek 9.00-12.00 hodin, tel. 773901773
Jeseník: Čt: 13 – 16 – každý druhý čtvrtek v měsíci, tel. 773901773

Zlínský kraj

Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 773901773
Uherské Hradiště: St.13 – 17 hodin každou třetí středu v měsíci, tel. 773901 773
Rožnov p.R.: Čt.13 – 17 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 607398511
Valašské Meziříčí: Po: 13.–17 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel. 773901773

Pardubický kraj

Pardubice: Čt.: 12 – 16 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel.773901773
Choceň: St: 12. – 16 hodin, – každou první středu v měsíci, tel. 606382280

Další místa

Břeclav: Čt: 12 – 16 hodin – každý první čtvrtek v měsící, tel. 773901773

Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607922405

Děčín: Út: 13 – 17 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607922405, 773772683

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz