Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 27.4.2017

Téma: Spotřebitelská problematika – vady výrobků, reklamace, odstoupení od kupní smlouvy

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
    (tím se zobrazí i další možnosti)
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“)
  • Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl ve čtvrtek 27.04.2017 od 13:00 do 14:00 hodin!

Josífek Karel

Host
Josífek Karel

musím mít při reklamaci účtenku? I když jsem zaplatil kartou? Prodávající po nás vyžaduje účtenku, krabici a záručák. Má na to právo?Josífek Karel

Hanka...

Host
Hanka…

Mám nevyřízenou reklamaci telefonu, je pravdou, že jsem to nějakou dobu neřešila protože jsem řešila jiné věci ale nyní bych chtěla zkusit prodejce donutit splnit svoje závazky. Uvědomuji si, že je tady možnost využít ČOI a jejího mimosoudního řešení. Našla jsem Váš chat no a chtěla bych se zeptat, zda máte s tímto postupem nějaké zkušenosti a hlavně zpětnou vazbu, co se týká úspěšnosti řešení podobných sporů a délky trvání procesu mimosoudního řešení.
Vzhledem k tomu, že prodejce by zjevně probrala jenom obálka od soudu, je tady možnost obrátit se přímo na advokátní kancelář. Jelikož jsem ještě nikdy nevyužila podobných služeb, netuším kolik práce advokáta stojí a zda bychom v případě úspěchu v soudním řízení měli nárok i na tyto vynaložené náklady, váhám mezi možností bezplatného řešení s ČOI a soudním sporem. Byla bych proto ráda za Vaše objektivní posouzení těchto možností a radu, jak postupovat.

manželé Pavelkovi

Host
manželé Pavelkovi

: Dobrý den, prosíme o radu, přes internet jsme si objednali pokojové dveře míru, s dobou výroby a dodání bylo uvedeno 4-6týdnů. Celé jsme to hned zaplatili a bylo nám sděleno, že dveře zařadili do výroby a uvedli termín dodání 20.prosince, ale to nesplnili a vymluvili se na nějaké problémy s dopravou, ale dveře prý už byly vyrobené a měli je na skladě, ale tomu nevěříme.
Pak byly svátky a dovolenou kterou měli až do 9.1. až 20 ledna se ozvali že budou doručovat dveře, ale my jsme mezitím poslali emailem písemné odstoupení od smlouvy, chceme peníze zpět. Dveře jsme nepřevzali a oni nám peníze odmítají vrátit. my už jsme mezitím museli koupit dveře jiné, abychom o vánocích nebyli bez dveří, prosím o pomoc jak se máme nyní s manželem bránit a dosáhnout toho, aby n ám vrátili peníze.

Skácel Jiří

Host
Skácel Jiří

Dobrý den, zakoupil jsem si zboží v tipa.eu, jedná se o sadu značky Lamart, viz. https://www.tipa.eu/cz/sada-nadobi-lamart-k20262024-6ks/d-144230/. Po rozbalení jsem byl nemile překvapen, hrnce i pánve jevily viditelné známky poškození: škrábance, nečistoty a mastné fleky. Zboží nebylo inzerované jako použité, kupoval jsem ho s vědomím, že je nové. Mohli byste mi dát radu jak postupovat dále? Mohu poskytnout fotografie uvedeného poškození.
Děkuji za zodpovězení dotazu.

Toník

Host
Toník

Dobrý den,dne 17.6.2016 jsem zakoupil sportovní sálovou obuv Tuto jsem cca po půl roce reklamoval z důvodu prolomení bočních výztuh do vnitřku boty u obou bot daného páru a částečnému odlepování podrážek, také u obou. Obdržel zamítnutí reklamace s vyjádřením znalce, kde píše:
U posuzovaného páru obuvi nebyly zjištěny výrobní či materiálové vady. Na obou půlpárech došlo během užívání k rozsáhlému destruktivnímu poškození materiálu svršku v oblasti malíku a to v celé jeho tloušťce. Obecně platí, že záruka se vztahuje na vady, které vznikly v průběhu záruční doby prokazatelně chybou výroby, konstrukce, popřípadě technologického postupu či vad materiálů a tyto se zpravidla projeví již při krátkodobém užívání věci. Reklamace musí být uplatněna bezodkladně, již při prvním náznaku jakékoliv vady. V tomto případě lze konstatovat, že rekl. nebyla uplatněna včas.
Boty byly užívány k rekreačním účelům a reklamace byla zaslána neprodleně po objevení vady výrobku. Zdá se mně podivné, že byl tak rychle vyhotoven znalecký posudek, ve kterém se nehovoří o odlepených podrážkách a i podivně zdůvodněném neuznání reklamace. Poprosím vás o radu, jak dále postupovat.

Zvolský J.

Host
Zvolský J.

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda je někde právně stanovena lhůta na opravu zařízení, které již není v záruce ?
Poslal jsem do servisu fotoaparát a již je to téměř měsíc a doposud není oprava realizována.
Děkuji za poskytnutou informaci…

Prodejce

Host
Prodejce

Dobrý den, píšu za druhou stranu , tedy za prodejce, chtěli bychom se zeptat, nášzákazník nám reklamuje přístroj po více než dvouleté záruční době. Nicméně věc již byla jednou reklamovaná a on tvrdí, že doba reklamační lhůty se prodlužuje o 30 dnů, je to pravda? Musíme mu tu věc znovu vzít do reklamace? Díky za odpověď

Dukelský Miroslav

Host
Dukelský Miroslav

Dobrý den, rád bych se zeptal jaké mám šance v situaci kdy jsem vrátil zboží do 14ti dnů (bylo v pořádku zabaleno a odesláno přes PPL), ale prodejce mi poslal fotografie kde je zboží poškozeno a zároveň tvrdí, že obal poškozen není.
Vlastně tím naznačuje, že jsem zboží poškodil a poslal zpět což není pravda.