Téma: Reklamace – jak řešit když něco nefunguje jak má
Jak používat Chat:
- Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
(tím se zobrazí i další možnosti) - Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
- Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
(Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“) - Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“
Chat proběhl v pondělí 25.3.2019 od 13:00 do 14:00 hodin a je již uzavřen. Nevkládejte žádné další dotazy, nezobrazí se!
Prosím, poradte, co mám dělat, když mi při reklamaci poškodili ještě víc to, co jsem tam reklamoval. M.D. Vsetín
Dobrý den, z Vašeho dotazu není zřejmé o jaké poškození se jedná, a tak jen v obecné rovině můžeme poradit toto: NOZ § 2944 Škoda na převzaté věci „ Ten, kdo převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo jinak“ V případě dalších dotazů se můžete obrátit na naši poradnu ve Vašem okolí což je Valašské Meziříčí nebo Rožnov. Kontakty najdete zde na našich stránkách v sekci PORADNY ve Zlínském kraji.
Musím při reklamaci mít originální krabici? Známá si koupil smoothíí mixér, za týden se pokazil a když ho přinesla na prodejnu, tak jí prodavačka řekla, že ho musí oni zabalit a chtěla po ní 50 korun. To se mi nezdá, mají na to právo?
Dobrý den, při uplatnění reklamace není obal třeba. Jediné co nutné je, v případě reklamování zboží, je doklad o zaplacení. Tedy prokázat nákup od prodávajícího. V případě velkých řetězců lze reklamovat i na pobočkách jiných měst. Pokud prodavačka chtěla úplatu za chybějící krabici, jednala protiprávně a doporučujeme se obrátit s podnětem na ČOI.
Dobrý den, dala jsem boty do reklamace, ale ani po 30 dnech mi reklamaci nevyřídili. Chtěla jsem vrátit peníze, ale neobstála jsem, prý mám přijít zítra, že už budou opravený. Ale jestli to není do 30ti dnů, tak můžu chtít zpátky peníze, ne? Děkuji
Dobrý den, zákon hovoří tak, že prodávající musí o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží a potřebná k odbornému posouzení vady. V praxi to však znamená, že ve většině případů prodávající oznámí spotřebiteli, že jeho reklamace bude vyřízena do 30ti dnů. Přesto reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího uplatnění a 1. den se počítá ten následující, kdy jste zboží předala. Reklamace se považuje za vyřízenou v okamžiku, že prodávající Vás informuje, že reklamace je vyřízena… Číst dále »
Zdravím, jak můžu reklamovat opravu? Lze to vůbec? Instalatér nám nedávno vyměnil celou nádržku u wc, včetně plováku, doklad na výrobek mi nedal. Za cca měsíc byly problémy se splachováním znovu. Prý se plovák seká a tak ho musel seřídit znova a vyměnit cosi…., znovu si naúčtoval dopravu, práci a něco co vyměňoval za 150,00 celkem za 530,00Kč. Ohradila jsem se, že po měsíci kdy jsem zaplatila 1300 Kč za celou výměnu, dopravu a práci se domnívám, že mám právo reklamovat jak práci tak špatnou součástku. Pán mi řekl, že na opravu žádnou záruku nemám a na tu součástku jen… Číst dále »
Děkujeme za dotaz, není pravdou, že zhotovitel, tedy ten, kdo Vám opravu prováděl není povinen nést jakoukoliv odpovědnost. Jednak odpovídá i za vady vyměněných dílů, které pro opravu opatřil a použil. Co se týče zboží, které vám takto dodal je v roli prodávajícího a na takovou součástku je pak zákonná doba k reklamaci 24 měsíců stejně jako v případě uzavření kupní smlouvy. Také vady práce, které se projeví během 24 měsíců, jste oprávněna reklamovat. U té však musí být prokazatelné, že vada existovala již v okamžiku převzetí (pokud od řemeslníka nedostanete záruku na práci smluvní). Samozřejmě na opravu by Vám… Číst dále »
Mám prosbu, na internetu jsem si koupili konferenční stolek, ten ale měl oprýskaný lak a poškozenou jednu nohu, což se projevilo až po rozbalení zásilky, ta totiž nejevila žádné znaky poškození. Ihned jsme kontaktovali přes email prodejce. Reklamaci nám obratem vyřídili výměnou za nové zboží, přesto, že jsme chtěli od KS odstoupit. Prý na toto nemáme právo, ale až v případě 4. reklamace. Tak jsme s tím souhlasili. Vyměněný stolek dorazil za pár dní, balík nepoškozený, ale opět bylo zboží vadné, znovu poškrábaný povrch a opět poškozená noha stolu. Opět jsme ihned reagovali prodejci s tím, že skoro stejný problém… Číst dále »
Dobrý den a děkujeme za dotaz. Pokud jste již při 1. reklamaci požadovali vrácení peněz-tedy odstoupení od smlouvy měl by toto prodávající respektovat. Obzvláště pokud se jednalo o smlouvu uzavřenou přes internet, pak jste měli právo využít práva na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu počítáno od převzetí zboží. Je potřeba posoudit, zda jste uplatnili toto právo či jste uplatnili právo z vady (reklamovali vadu). Prosím kontaktujte naši poradnu, např. emailem. Pro doplnění: O vadách na doručeném zboží, i přesto, že využíváte práva na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, doporučujeme vždy prodávajícího informovat, a pořídit si… Číst dále »
Dobrý den,můžete mi poradit co máme dělat, když mi zamítnou reklamaci z důvodu, „že se závada neprojevila“…, jak se můžu bránit? Když u mě se závada
projevuje furt stejně – jednoduše mobil nefunguje jak má???
Dobrý den, bohužel občas se setkáváme s tím, že spotřebiteli je oznámeno, že v reklamačním řízení se vada neprojevila. Prodávající tímto odůvodněním prakticky spotřebiteli zamítá reklamaci. Bohužel stále častěji se s tímto setkáváme, v případech kdy spotřebitel uplatňuje tzv. opakovanou reklamaci po opravě a měl by nárok na odstoupení od smlouvy. Pro spotřebitele je zásadní § 2165 Občanského zákoníku „Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.“ Pokud se vada vyskytne, ale následně se v reklamačním řízení tzv. neprojeví, máte právo s tím nesouhlasit a do 6ti měsíců od… Číst dále »