Sdružení obrany spotřebitelů
Moravy a Slezska, z.s.

596 111 252

Chat 13.4.2015

Záznam chatu, který proběhl v pondělí 13.4.2015

Téma: Reklamace

 

Jirka N.

8.4.2015 – 10:22
Dobrý den, měl bych otázku ohledně reklamace- v prodejně, kde jsem kupoval boty mi reklamaci vůbec nechtěli vzít a odkázali mě na výrobce. Je to, prosím, v pořádku? Musím reklamovat u výrobce?Děkuji…

Jitulka

8.4.2015 – 19:34
Mám 3x zamítnutou reklamaci mobilu. Můžu už chtít vrá*** peníze?

mKovalský

9.4.2015 – 19:42
Jak dlouho můžu reklamovat novostavbu?

Jahoda

10.4.2015 – 7:48
Reklamovala jsem telefon, už je to víc jak 30 dnů, ale stále se vymlouvají, že jim to ještě nevrátil servis. Slyšela jsem že můžu chtít peníze, ale nikde jsem to v zákoně nenašla. Je to pravda

Nespokojený zákazník

10.4.2015 – 8:49
Dobrý den, reklamoval jsem po zimě boty zakoupené v září. Odlepila se podrážka. Ale reklamace mi byla zamítnuta s tím, že jsem si vadu způsobil sám nevhodným používáním. Jak se mohu bránit?

Magdalena

10.4.2015 – 9:12
Zdravím, moc Vám fandím a mám jeden dotaz. Stěžovala jsem si na Českou obchodní inspekci na obchodníka, který mi neoprávněně zamítl reklamaci a oni mi odepsali něco v tom smyslu, že mi nemůžou pomoct, a že se mám jít soudit. Od čeho tady potom jsou? Nepochybil úředník ČOI, který mi odpovídal?

Čertík

12.4.2015 – 15:38
Reklamoval jsem foťák, vypsali reklamační protokol, podepsal jsem ho. Doma jsem zjistil, že píšou, že mají na vyřízení reklamace 60 dnů. Na internetu jsem si našel, že reklamace musí být vyřízena do 30 dnů. Mají na toto nárok?

Jenda

12.4.2015 – 17:32
Už podruhé mi zamítli reklamaci tabletu, co mám prosím dále dělat?

RKlepáčová

13.4.2015 – 9:00
Dobrý den, v čistírně při vyčištění kostýmu došlo k poškození knoflíků.Při reklamaci mi bylo řečeno, že jsem si je měla odstranit a odmítli mi náhradu škody.Je to tak správně?

zeus_99

13.4.2015 – 9:46
vaše činnost chvályhodná-nechápu však, proč nemáte poradny na každém úřadě!!!

Martin O1

13.4.2015 – 10:33
Dobrý den, koupil jsem v internetovém obchodě rychlovarnou konvici. Po 4 měsících od nákupu přestala fungovat. Mám nárok na výměnu zboží nebo vrácení peněz? Prodejce mi telefonicky sdělil, že nárok na výměnu zboží nemám a že to musí posoudit v příslušném servisu. Je to pravda? Pokud ne, tak jak mám postupovat?

Martin O2

13.4.2015 – 10:48
Dobrý den.Koupil jsem v Tesku kolečkové brusle.Během užívání nastala 3x stejná závada(vadná přezka),kterou jsem 3x reklamoval-výměna součástky.Během 3.reklamace jsem žádal vrácení peněz.Řekli,že nemám nárok,ledaže by se vyskytla stejná závada počtvrté.Měli pravdu nebo mě uvedli v omyl?Pokud lhali,jak se můžu bránit?Od poslední reklamace uplynulo cca6 měs.,mezi

SOS MaS

13.4.2015 – 11:43
@Jirka N.: Reklamovat musíte vždy u prodejce, kde jste zboží zakoupil.V prodejně vám musí reklamaci přijmout. Pokud reklamaci přijmout nechtějí, obraťe se stížností na ČOI.

SOS MaS

13.4.2015 – 11:58
@Jitulka: Nemůžete, protože máte reklamaci zamítnutou. Musíte zamítnutí rozporovat, např.znaleckým posudkem.

SOS MaS

13.4.2015 – 12:03
@mKovalský: Podle NOZ 5 let nebo pokud máte smlouvu, tak podle toho, co máte ujednáno ve smlouvě nd těchto 5 let.

SOS MaS

13.4.2015 – 12:58
@Jahoda: Pokud nebyla reklamace vyřízena v zákonné lhůtě 30 dní a Vy jste s delší lhůtou nesouhlasila, jedná se dle §19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele o podstatné porušení smlovy. Dle § 2106 občanského zákona, kde jsou uvedena práva z podstatného porušení smlouvy, máte mimo jiné právo na odstoupení od smlouvy.

SOS MaS

13.4.2015 – 13:07
@Magdalena: Dobrý den,

SOS MaS

13.4.2015 – 13:12
@Magdalena: ČOI je dozorčím orgánem, který neřeší Váš konkrétní problém. Pouze dohlíží na řádné dodržování zákona prodejcem. Ůředník tedy nepochybil. Prodejce má právo zamítnout reklamaci. Pokud však se zamítnutím reklamace nesouhlasíte, doporučujeme, abyste si nechala vystavit znalecký posudek od soudního znalce z daného oboru a s tímto posudkem opětovně reklamovala. V případě, že Vám reklamaci následně vyřídí ve Váš prospěch, máte právo uplatnit náklady související s reklamací – znalecký posudek. Toto právo můžete uplatnit nejpozději do 1 měsíce od uplynutí záruční doby tzn. nejpozději do 25 měsíce od nákupu. Pozor po této lhůtě právo na náklady propadá.

SOS MaS

13.4.2015 – 13:20
@Čertík: Zákon hovoří o 30 denní lhůtě, pokud se nedohodnete na lhůtě delší. Svým podpiesem jste utvrdil dohodu o délce reklamace 60 dní a tudíž má prodejce na tuto lhůtu nárok.

SOS MaS

13.4.2015 – 13:22
@RKlepáčová: Dobrý den,

SOS MaS

13.4.2015 – 13:25
@RKlepáčová: Pokud byla podmínka na odstranění knoflíků součástí provozního řádu, obchodních podmínek či jiných relevantních dokumentů, pak ano.

SOS MaS

13.4.2015 – 13:27
@zeus_99: děkujeme za uznání. Nicméně jsme nezisková organizace a tudíž si poradnu na každém úřadě, ať už z personálních či finančních důvodů nemůžeme dovolit.

Guest_463

13.4.2015 – 13:29
Dobrý den, jako podnikatelka a mám dotaz, zda má zákazník právo na odstoupení od smlouvy do 14 dní při nákupu zboží v kamenné prodejně. Děkuji za odpověď.

SOS MaS

13.4.2015 – 13:41
@Martin O1: Dobrý den, prodejce nemá pravdu. Dle zákona máte nárok i na výměnu popřípadně jen výměnu součástky, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené a vadu lze bez zbytečného odkladu odstranit opravou. Vzhledem k tomu, že od nákupu uplynuly jen 4 měsíce, máte také práva z podstatného či nepodstatného porušení smlouvy. Pokud je tedy vada podstatným porušením smlouvy, máte právo mimo práva na opravu a výměnu, také na slevu či dokonce můžete odstoupit od smlouvy. Výběr z těchto alternativ je na Vás. Pokud vada nezpůsobuje podstatné porušení smlouvy, pak máte právo na opravu, výměnu nebo slevu. Důkazní břemeno ohledně výskytu vady a toho, zda vada vznikla Vaší vinou či nikoli, je prvních 6 měsíců od nákupu na prodejci.

SOS MaS

13.4.2015 – 13:57
@Martin O2: zákon hovoří, že v případě opakovaného výskytu vady po opravě nebo v případě většího počtu vad máte právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy. Tento opakovaný výskyt vad musí způsobovat, že věc nemůžete řádně užívat. Judikatura soudu stanovila v takových případech, že právo na odstoupení máte, pokud se stejná vada projeví po třetí a v případě různých vad, když se projeví po čtvrté. Bránit se můžete tím, že vyjádříte svůj nesouhlas a buete trvat na svém právu. Pokud věc nepůjde vyřešit dohodou, pak byste ji musel řešit buď prostřednictvím soudu nebo některou ze smírčích cest např. mediací.

SOS MaS

13.4.2015 – 14:04
@Guest_463: Dobrý den, právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní bez udání důvodů se týká pouze smluv uzavřených distančním způsobem např. prostřednictvím internetu. Toto právo je dáno z důvodu toho, že si zákazník nemá možnost zboží prohlédnout a vyzkoušet. V kamenné prodejně však má zákazník právo si zboží prohlédnout a vyzkoušet,a proto nemá právo na odstoupení od smlouvy z tohoto důvodu. Odpověď na Vaši otázku zní ne, ze zákona nemá.
Font Resize